חשבתם שרק בפוליטיקה יש טריקים ושטיקים? גם ב"הישרדות" זה מרגיש יותר ויותר שמניפולציות ושטיקים הם שם המשחק, והפעם אני לא מתכוונת לשורדים, אלא להפקת התוכנית שלעניות דעתי משחקת תפקיד ראשי בכל מה שקורה על האי. אומר בזהירות, אך בנחישות, שעל פי הרגשתי הסובייקטיבית, שבדרך כלל לא מטעה אותי, זה מרגיש שיש שם יד מכוונת של במאי שקובע מי לחיים, ומי גמר את תפקידו במשחק ויכול ללכת. אותו במאי, אם היה יכול, היה גם מכוון מתי יירד גשם זלעפות, או תתחולל סערת צונאמי שתאיים להציף את האי על כל יושביו כדי ליצור מתח מורט עצבים.

אם היו סימנים מחשידים לאורך העונה, שבעטיים הרשת הוצפה בתגובות נזעמות בגלל מה שנראה כהתערבות של ההפקה במטרה להטות ולכוון את המשחק לטובת שורד כזה או אחר, בפרק של אתמול כמעט ולא היה לי כל ספק שיש בסיס איתן לחשדות אלה.

כל מי שעיניו בראשו, יכול היה מיד לנחש שעידו קוז'יקרו ייכשל במשימה מול בני ברוכים. הוא לא נכשל בגלל שברוכים החנון לבש את חליפת סופרמן המפורסמת וקיבל כוחות על שסייעו לו לגבור בקלי קלות על יריבו. לא ולא. כבר בתחילת המשימה, אמרה לי בתי: "תקשיבי אמא, זה בדוק שהם תפרו פה בכוונה סוג של משימה כדי שקוז'יקרו ייכשל. איך יכול קוז'יקרו הג'איינט עם מידת הרגליים הענקיות שלו, להחזיק מעמד על קורה צרה מבלי שייפול? אף אדם בגודל שלו לא מסוגל לבצע משימה כזאת". כך אמרה הקטנה החכמה שלי, וצדקה.

גם אני ניחשתי את אשר עתיד לקרות כבר בתחילת המשימה, כשראיתי את הר האדם הזה, שבקושי מוצא מקום לרגליו העצומות על קורת העץ. לא צריך להיות גאון בפיזיקה בשביל להבחין שציפלון כמו ברוכים יחזיק מעמד זמן ארוך יותר מהענק הירוק.

ניחשתם נכון. זה הרגיש כמו משחק מכור פר אקסלנס. קוז'י עשה את שלו, קוז'י יכול ללכת. עכשיו הוא יגיע לווילת המודחים, שם יפגוש את ליטל סמדג'ה, וההפקה תרוויח עוד פרק (כאילו שגם ככה אנחנו נמצאים בדפיציט של פרקים) של חרבו דרבו כמו שהיא אוהבת. זה מעלה את הרייטינג לשחקים, והרי לכם תכנית גאונית, מתוכנתת ומתוסרטת היטיב. אפשר אפילו להמחיז ולכתוב על זה הצגה ל"הבימה", בעיקר עם במאי כזה מוכשר ועם שחקנים כאלה צייתנים.

למה אני אומרת צייתנים? כי אפילו בפרומו שהיה אתמול על הפרק שיהיה ביום חמישי, כשתתרחש התאונה שבה קוז'י מתנגש חזיתית בסמדג'ה (ולא תגידו התנגשות של נפילים שתרעיד את ספת הטלוויזיה, כולה עוד תקל מטומטם בין שני אנשים שאין שום חוט מקשר ביניהם), הרגשתי שאפילו לסמדג'ה כבר נמאס לשחק את תפקיד המקופחת הלאומית. משהו בהתבכיינות שלה כבר לא נשמע אמין, כאילו שהיא צייתה להוראות במאי וחזרה בפעם המיליון על הצגת המסכנות, שבאמת יצאה לנו, והפעם גם לה, מכל החורים.

לשם הדיוק אומר, שייתכן ורק במקרה, נפלה בגורלו של קוז'יקרו מין משימה בלתי אפשרית בשבילו. אבל כשיודעים מראש שקוז'יקרו יבחר להתמודד מול ברוכים, והופ, האחרון מקבל משימה שמתאימה לו בול על מנת לנצח (הרי גם ללא יוצלחים כמוהו אפשר למצוא תפקיד שיתאים למידותיו), איך אפשר שלא לחשוד שמשהו שם רקוב בממלכת דנמרק?