טקס פרסי הטלוויזיה נערך היום (רביעי) לכבוד יום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל, ושודר בשידור חי בכאן 11 בהנחיית ירון ברובינסקי ומאיה אלקולומברה. הטקס העניק פרסים ליצירות הטלוויזיוניות המרכזיות של השנה האחרונה בישראל, ונערך במתקונת מצומצמת וללא קהל, בשל התפרצות נגיף הקורונה.

המנצחת הגדולה ביותר בטקס היא ״הנערים״, ההפקה האמריקאית-ישראלית של HBO, שנוצרה על ידי הבמאים חגי לוי, יוסף סידר ותאופיק אבו ואיל, המתמקדת באירוע חטיפתו ורציחתו של מוחמד אבו ח'דיר. הסדרה, שקיבלה גם את מירב המועמדויות בטקס, זכתה ב-14 פרסים, בהם בתואר המרכזי של ״סדרת הדרמה של השנה״. בנוסף היא גרפה בין השאר את הפרסים בתואר התסריט בסרת הדרמה, הניהול האומנותי, הבימוי, הצילום, הליהוק, עיצוב התמונה, המוזיקה המקורית, התלבושות, עיצוב הפסקול הטוב ביותר, והאפקטים המיוחדים.

הנערים. באדיבות yes
הנערים. באדיבות yes

בנוסף, הוכרזו זוכים רבים גם במגוון ז׳אנרים. הישג גדול נרשם לחדשות 13 בהגשת תמר איש שלום ואודי סגל, שזכתה בתואר ״מהדורת החדשות של השנה״. הזוכה בקטגוריית תכנית הבידור של השנה היא הסטנדאפיסטים, בהנחיית רשף לוי, של קשת. הישג נוסף של לוי, היא זכייתה של הסדרה ״נחמה״ בה מככבים גם בני משפחתו, בקטגוריית התסריט בסדרה קומית. ״80 וארבע״ של כאן, המפגישה קשישים עם ילדים, זכתה בתואר סדרת הדוקו-ריאליטי של השנה.

דפנה לוין זכתה בקטגוריית הבימוי בסדרה קומית, על ״חמישים״ בהפקת יס. ״שי בשידור״ של רשת 13 זכתה בקטגוריית תכנית האירוח של השנה, והזוכה בקטגוריית תכנית המציאות הטובה ביותר היא היא ״הכוכב הבא לאירוויזיון״ של קשת, למרות ההחלטה לא לקיים את התחרות בשנה הנוכחית. יחד עם זאת, משדר אירוויזיון 2019 שנערך בישראל בהפקת כאן 11, זכה בפרס להישג הטלוויזיוני של השנה.

המנחים מאיה אלקולומברה וירון ברובינסקי. באדיבות כאן 11
המנחים מאיה אלקולומברה וירון ברובינסקי. באדיבות כאן 11

הסדרה המדוברת ״סליחה על השאלה״ של כאן 11 זכתה בקטגוריית התכנית העובדתית של השנה. הישג נוסף של כאן הוא זכייתה של תכנית ״הטרמפיסטים״ בקטגוריית סדרת הרשת הטובה ביותר. תכנית התחקירים של השנה היא ״עובדה״ הוותיקה, המשודרת בקשת 12. התכנית הפופולרית והוותיקה ״ארץ נהדרת״ של קשת לא נשכחה גם היא, וזכתה בקטגוריית תכנית המערכונים של השנה, ובנוסף זכתה גם בקטגוריית האיפור. אחד מחברי הקאסט שלה, אודי כגן, זכה בעצמו בקטגוריית השחקן בסדרה קומית על תפקידו בתכנית ״משיח״, שיצר ביחד עם דנה פוליג, בהפקת סלקום tv.

זוכים בולטים נוספים: ״המרדף״ של כאן 11 בקטגוריית השעשועון, ״היום שהיה״ בהנחיית טל ברמן של רשת 13 בקטגוריית תכנית האקטואליה, ״פגישה עם רוני קובן״ של כאן 11 בקטגוריית תכנית הראיונות, ״סוכן תרבות״ בהנחיית קובי מידן של כאן בקטגוריית תכנית התרבות, ילדי בית העץ של כאן 11 בקטגוריית סדרה קומית לילדים ונוער. ענת זלצר ומודי בר און, זכו בקטגוריית הבימוי בתכנית עובדתית, על ״שיעור מולדת״ ששודרה בהוט.