מה דעתכם לברוח קצת מהצרות של הקורונה עם שיר נחמד חסר כל קשר למגפה? - אם כן, מומלץ לכם להטות אוזן ל"עבד של החלום", שיר בדרך לאלבום חדש שהוציא השבוע יובל בן-דרור, זמר נס-ציוני צעיר ואולי ארבע דקותיו הקסומות יאפשרו לכם להתאוורר טיפה מהמצב המעיק.

"לשיר אין שום קשר למה שקורה כעת", בן-דרור מתריע מראש ובהחלטה משותפת אנחנו מותירים את החלום לסוף דברינו. "למעשה, כתבתי והלחנתי את השיר לפני שנתיים, זמן קצר לאחר שהוצאתי את המיני-אלבום הראשון שלי. לצלילי הגיטרה יצא לי המשפט הפותח של השיר - 'מה כל כך קשה לכתוב להיט?' ומשם זה זרם אל החלום".

קשה לכתוב להיט?
"ברור שקשה. להיט לא יודע שהוא להיט, אלא זה קורה באופן טבעי. אם היינו יודעים זאת מראש לגבי שיר, אז השמים הם באמת הגבול".

מוקדם לדעת אם "עבד של החלום" ייהפך ללהיט, אך תורמת לצבעוניותו ההפקה המוזיקלית של מאור אלוש, "מפיק עם אוזן חדה בטירוף, שכיף לעבוד איתו", כדברי בן-דרור, שנסע אליו במיוחד מבאר-שבע, מקום שבתו הנוכחי, לצורך הקלטת שני שירים משלימים לרוב שירי האלבום, שהופקו והוקלטו בבירת הנגב על-ידי המוזיקאי הבאר-שבעי עתיר הכישורים נדב אזולאי.

עברת לבירת הנגב לצורך עבודה עם אזולאי?
"אולי זה נראה ככה, אבל עברתי לבאר-שבע בעקבות לימודיה באוניברסיטת בן-גוריון של החברה שלי, יעל. רק אחרי ששמעתי שירים של נדב, גיליתי שהוא באר-שבעי. העבודה איתו הייתה כיפית ומעוררת השראה אפילו, כשאיתו שותפו המוזיקלי גיל נמט, שניגן ברוב הכלים בהקלטת האלבום. אגב, להשלמה עם מאור עשיתי את הדרך ההפוכה לתל-אביב".

מדוע השתהית עם "עבד של החלום" עד עכשיו?
"לוקח לי זמן מאז ששיר נכתב ועד שאני מוציא אותו רק כשאני באמת בטוח בו".

בן 26, בן-דרור, שהוריו הם עובדי התעשייה האווירית, שטיפחו בבית אווירה מוזיקלית. לדבריו, מאז גיל שמונה החל לבטא את חוויות ילדותו בשירים רוקיסטיים שהמציא. למעשה, הוא נטול השכלה מוזיקלית. בצבא שירת ביחידה 8200 ולעומת זמרים צעירים אחרים, שממשיכים מהצבא לרימון או לאקדמיה למוזיקה, הוא לומד זה מכבר מתמטיקה באוניברסיטה הפתוחה ולמחייתו הוא מתפרנס כמורה פרטי להכנה לפסיכומטרי. 

למרות קולו הערב, מעיד בן-דרור ש"אני רואה את עצמי יותר ככותב שירים מאשר כזמר". אגב, לא רק שירים מתוצרת עצמית. "יש לי מין 'גג' של תרגום שירים לעברית ואפילו הקלטתי ככה שיר של בוב דילן". לדבריו, הוא חסיד של רוק בריטי, שממנו, "בפרט מהעידון שבו", הוא מושפע והלהקה האהובה עליו היא "ארקטיק מנקיז" (קופים ארקטיים) משפילד.

לבסוף, הבטחנו להתייחס לחלום שבשיר. כך שר בן-דרור, בין השאר: "אני שואף לאינסוף/ אבל השמים הם גבול/ המחשבות הכי יפות/ יוצרות הכי הרבה תסכול/ איך נהייתי בסופו של היום/ עבד של החלום?".

בן-דרור מעדיף שלא להרחיק לכת עם החלום, שכרגע מכוון ל"יובל של העתיד", האלבום שהוא מבטיח להוציאו עד סוף השנה האזרחית. "אני מקווה שעד אז אפשר יהיה לקיים השקה כמו שצריך", המתמטיקאי שבו גורם לו להסתפק בחלום ריאלי.