דארת' ויידר איננו. השחקן הבריטי דיוויד פראוס, מי שגילם את הנבל בסדרת הסרטים מלחמת הכוכבים, הלך לעולמו בגיל 85. על מותו של פראוס, מפתח גוף, שהתנשא לגובה של כמעט שני מטרים, דיווח סוכנו, תומאס בווינגטון, שספד לו: "שהכוח יהיה איתו, תמיד". הוא הוסיף, כי למרות שפראוס נודע בתור מי שגילם מפלצות בסרטין רבים, עבורי ועבור כל מי שהכיר אותו ועבד איתו, הוא היה גיבור". לדברי הסוכן, מותו של פראוס הוא "אובדן קשה מנשוא למיליוני מעריצים ברחבי העולם". 

פראוס אמנם היה ידוע בעיקר בתור מי שגילם את אביו של לוק סקייווקר, אבל קריירת המשחק שלו הייתה ענפה והתפרסה על פני 50 שנים. עוד בטרם הפך לשחקן, היה פראוס מרים משקולות, שאף ייצג את אנגליה במשחקי חבר העמים הבריטי בראשית שנות ה-60. על פי דיווחים הוא הפך לחבר קרוב של חבריו לפיתוח הגוף - לו פריגנו, שגילם את הענק הירוק, ואחד - ארנולד שוורצנגר, עוד לפני שהם הפכו לכוכבים הוליוודיים.

בין הסרטים שפראוס שיחק בהם בטרם הגיע ל"מלחמת הכוכבים", ניתן למצוא את "קזינו רויאל", הגרסה, הפרודית על סרטי ג'יימס בונד, שהשתתפו בה גם פיטר סלרס ו-וודי אלן, וכן ב"תפוז מכני", של בטנלי קיובריק, שם גילה אותו יוצר "מלחמת הכוכבים" ג'ורג' לוקאס.

פראוס נבחן לשני תפקידים בסרט: ויידר וצ'ובאקה, ולבסוף גילם את הנבל. בראיון ל-BBC אמר לאחר מכן כי בחר בווידר כי "תמיד זוכרים את הרעים". כשהוא לוהק לגלם את ויידר, החליטו המפיקים של מלחמת הכוכבים שהמבטא שלו אינו מתאים לנבל הוליוודי, והוחלט ללהק את השחקן ג'יממס ארל ג'ונס שידבב אותו.