על רקע מגבלות הקורונה, ההיסטוריה חוזרת. לאחר פתיחת הדרייב אין המיתולוגי בשבוע שעבר בתל אביב, יפתחו בקרוב שני אתרי דרייב אין נוספים – בספארי ברמת גן וכן דרייב אין על המים, אשר ייפתח באגם בפארק גני יהושע. הצפייה בסרטים בדרייב אין על המים תהיה באמצעות ישיבה על גבי סירות.

עיריית תל אביב הודיעה שבעוד כשבועיים ימוקמו כ-70 סירות באגם בגני יהושע, במרחק של שני מטרים בין סירה לסירה. הסירות יהיו מול המסך הגדול ויהוו מוקד בילוי מקורי על רקע צפייה בסרט. המיזם שייקרא "סינמה על המים – דרייב אין באגם", צפוי לפעול בשלב הראשון בשבוע האחרון של חודש אוגוסט.

"תל אביב היא עיר ללא הפסקה, אבל משבר הקורונה הפסיק באופן מובן חלק גדול מפעילות התרבות והפנאי בעיר ואנו מחפשים דרכים יצירתיות להנגיש לתושבים פעילויות תרבות", ציין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי.  "צפייה בסרטים באמצעות סירות באגם בפארק היא עוד דרך יצירתית לבלות את ימי אוגוסט החמים בתל אביב בהתאם להנחיות משרד הבריאות", אמר חולדאי.

ביוזמה מקורית נוספת, הודיע ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, על פתיחת דרייב אין בחניון הספארי. חניית הספארי תוכל להכיל כ-120 כלי רכב "ניתן לשלב אירועי תרבות לצד בטיחות ושמירה על הנחיות התו הסגול", ציין שאמה הכהן.

מסך הדרייב אין ברמת גן (צילום: דוברות עיריית רמת גן)
מסך הדרייב אין ברמת גן (צילום: דוברות עיריית רמת גן)

מתחמי הדרייב אין החלו לפעול לראשונה בשנות ה-30 של המאה הקודמת בארה"ב. הדרייב אין המיתולוגי, בעבר הירקון בתל אביב, הוקם סמוך למרכז הירידים בשנת 1973, אך בשנת 2000 הוסר המסך ופעילותו נפסקה. מגפת הקורונה, המשנה סדרי עולם, הביאה גם למהפכה באופן הצפייה בסרטים, הפעם במסע נוסטלגי במנהרת הזמן.