שחקן הקולנוע ההודי אירפאן קאן מת היום (רביעי) בגיל 52, בעקבות סיבוכים של מחלת הסרטן, ממנה סבל במשך שנתיים. הוא התפרסם בעולם בעיקר בסרט זוכה האוסקר ״נער החידות ממומביי״, בבימויו של דני בויל, בו גילם את החוקר ג׳מאל.

קאן נולד ב-1968 למשפחה מוסלמית בעיר ג'איפור שבמדינת רג׳אסטן שבמערב הודו. הוא למד בבית הספר למשחק בניו דלהי והחל להתפרסם בהודו בתחילת שנות ה-90׳, כאשר שיחק במספר סדרות טלוויזיה מצליחות, ולאחר מכן במספר סרטים בתעשיית הסרטים של בוליווד. ב-2001 החל לזכות בתהילה בינלאומית כששיחק בתפקיד ראשי בסרט "הלוחם", קופרודוקציה הודית-בריטית המתרחשת ברג׳אסטן, האזור בו גדל קאן.

בהמשך העשור המשיך לשחק בעיקר בהפקות בריטיות והודיות, עד שבשנת 2007 הגיעה הפריצה שלו בהוליווד, כששיחק בסרט בדרמה הפוליטית "בכוח הלב". שנה לאחר מכן לוהק לסרט עטור השבחים ״נער החידות ממומביי״, ובהמשך כיכב בעוד סרטים רבים ומצליחים, בתפקידים גדולים וקטנים, כמו ״אוהב אותך, ניו יורק״, ״חיי פאי״, ״ספיידרמן המופלא״ ו״עולם היורה״.

קאן חשף כי הוא חולה בסרטן בתחילת 2018, בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. זאת לאחר שנפוצו שמועות על כך. על פי הדיווחים בהודו, הוא נפטר לאחר שאושפז בבית חולים במומביי עם זיהום במעי הגס. במהלך השנה האחרונה דווקא דווח כי מצבו של קאן השתפר והוא אף הספיק להצטלם לסרט האחרון בו השתתף, שהיה אמור לצאת לאקרנים לפני מותו אך נדחה בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה.