הנגיף ממשיך להתפשט באירופה: הגל השני צובר תאוצה בגרמניה. היום (שני) הוכרז כי מחוז רוטל-אין, אשר מתגוררים בשטחו כ-120 אלף תושבים, ייכנס לסגר החל ממחר. על התושבים תיאסר היציאה מביתם ללא אישור מתאים, בתי הספר והגנים יסגרו לשבועיים. בנוסף, בגרמניה הודיעו כי ב-24 השעות האחרונות התגלו 8,685 מקרים מאומתים חדשים. מספר המתים עלה ב-24 מתים נוספים ועומד כעת על 10,056 בני אדם.

בהולנד, שיא המאומתים ב-24 שעות נשבר פעם נוספת ועומד כעת על 10,343 חיוביים שהתגלו ביממה האחרונה. גם ברוסיה שיא המאומתים ליממה אחת נקבע מחדש כאשר התגלו 17,347 מקרים חדשים. 214 מקרי מוות מהנגיף נרשמו במדינה שסופרת כבר 26,269 בני אדם שמתו כתוצאה מהקורונה.

פרופסור ז'אן פרנסואה דלפרייסי, העומד בראש המועצה המדעית המייעצת לממשלת צרפת בנוגע למגפת הקורונה, אמר הבוקר (שני) כי ייתכן שצרפת חווה גל תחלואה הכולל 100 אלף נדבקים חדשים בכל יום - פי שניים מהנתונים הרשמיים המתפרסמים במדינה. "ככל הנראה יש יותר מ-50 אלף מקרים ביום. אנחנו מעריכים כי אנחנו נמצאים בסביבות ה-100 אלף מקרים חדשים בכל יום", הסביר המומחה הצרפתי.

קורונה באיטליה (צילום: רויטרס)

אם כן, המדינה שמסתמנת כאדומה מכולן בגל השני של הקורונה היא צרפת, שהודיעה על למעלה מ-52,000 חולים חדשים ביממה האחרונה. הצרפתים רושמים שיא תחלואה חריג מבחינתם, ובנוסף 116 בני אדם מתו אתמול. 

ממשלת הונגריה דיווחה על 3,149 מקרים חדשים אמש, המספר היומי הגבוה ביותר מאז תחילת המגיפה והפעם הראשונה בה מספר החיוביים חוצה את ה-3,000. אף על פי ששיעור החיוביים עלה מאוד מאז סוף אוגוסט, ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, מבקש להימנע מסגר נוסף, לאחר שהקודם הוביל להתרסקות של 13.6% בכלכלה. 

צ'כיה דיווחה אתמול גם היא על שיא במספר הנדבקים, כאשר אמש התווספו 12,472 חולים חדשים. המספר הכולל של המאומתים עלה ל-250,797, ו-106 מקרי מוות חדשים העלו את מספר המתים מהמגפה ברפובליקה ל-2077.
 
באיטליה דווח אתמול על שיא נוסף במספר המאומתים היומי, ועל אף שראש הממשלה אמר שהוא רוצה להימנע מסגר נוסף, מספר אזורים כבר הטילו עוצר לילי והממשלה צפויה להודיע ​​על צעדים נוספים בקרוב. השיא החדש עומד על 21,273 מאומתים חדשים במדינה. 

גם בבריטניה המספרים ממשיכים לזנק, אך הממשלה שוקלת כעת לצמצם את מספר ימי הבידוד של מי שהיה בקרבה עם חולי קורונה לשבעה או עשרה ימים, במקום 14 הימים שהיו עד כה. באי דיווחו על שבירת שיא הנדבקים ליממה אחת. מספר המאומתים החדשים בנגיף ב-24 השעות האחרונות עומד כעת על 19,790 מקרים חדשים. בנוסף מדווחים על 151 מקרי מוות חדשים מהנגיף.

קורונה בבריטניה (צילום: רויטרס)
קורונה בבריטניה (צילום: רויטרס)

בתוך כך, ראש ממשלת בולגריה, בויוקו בוריסוב נדבק בנגיף הקורונה, כך הודיעה אתמול ממשלת בולגריה לתקשורת במדינה. ראש הממשלה, יישאר בביתו לעת עתה ויטופל שם ככל שיתעורר הצורך.

בספרד הוטל עוצר לילי בכל המדינה למעט האיים הקנריים, מלבד הסגר הלילי הוגבל המעבר בין מחוזות על מנת להאט ולעצור את התפשטות המגפה, וכן נאסרו מפגשים של למעלה משישה בני אדם. ההגבלות החדשות יכנסו לתוקפן כבר הלילה.

עם זאת, יש לציין כי נגיף הקורונה לא מכה רק באירופה, כאשר גם באמריקה המספרים ממשיכים לזנק. בארצות הברית דווח אתמול כי בצוותו של סגן הנשיא מייק פנס נמצאו מספר חברי צוות שנדבקו בנגיף. חברי הצוות החדשים מתווספים לראש הצוות של פנס, מארק שורט אשר הודיע כי נדבק בקורונה ביום שבת.

במקסיקו דווח על 4,360 מקרים נוספים של קורונה ועוד 181 מתים, שהביאו את המספרים הרשמיים ל-891,160 מאומתים ו-88,924 מתים מאז החלה המגפה. מקורות רשמיים אמרו שהמספר האמיתי של החולים הוא ככל הנראה גבוה ביותר מהמספרים המאושרים.