ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הציג אתמול את הגרסה האנגלית של תוכנית הרמזור, בניסיון לעצור את התפשטות נגיף הקורונה במדינה.
"אנחנו חייבים לפעול כדי להציל חיים, והראיות מוכיחות שעם שינוי ההתנהגות, הפעולות שלנו מצילות חיים. השבועות והחודשים הבאים ימשיכו להיות קשים ויבחנו את יכולותיה של המדינה הזו", אמר אתמול ג'ונסון בנאום בפרלמנט, וציין כי הממשלה תבחן את המצב באופן שוטף.

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

על פי התוכנית של ממשלת בריטניה, אנגליה תחולק לשלוש רמות על פי קצב התחלואה ומספר מקרי ההידבקות, ובהתאם לכך ייקבעו ההגבלות. בדרגה 1, הנמוכה ביותר, עם פחות מ־100 מקרים ל־100 אלף תושבים, ההגבלה העיקרית היא התקהלויות של עד שישה בני אדם.

בדרגה 2 לא יתאפשר למשקי בית שונים להיפגש בבתים פרטיים, ויוטלו מגבלות על שעות פעילות המסעדות והפאבים. באזורים שיוכנסו לדרגה 3 החל ממחר, ובהם ליברפול, ייאסרו לחלוטין מפגשים בין משקי בית שונים, ופאבים, מכוני כושר ובתי קזינו ייסגרו.

מעבר לתעלה, קרא אתמול ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס לתושבים לצמצם את ההתקהלויות בתוך הבתים, והזהיר כי אם קצב התחלואה לא יירגע, צפויות הגבלות נוספות בתוך כשבועיים, כולל אפשרות לסגרים מקומיים. "הגל השני כבר פה. אנחנו מעורבים בקרב נגד נגיף. הוא לא נגמר, זה יימשך עוד חודשים", אמר קסטקס.

בינתיים, הנגיף גם מתפשט בוותיקן, ואתמול נמסר על ארבעה מחברי המשמר השווייצרי שנדבקו בנגיף והוכנסו לבידוד אחרי שהתגלו אצלם תסמינים. למרות זאת, האפיפיור פרנציסקוס, שנמצא בקבוצת סיכון בשל גילו (83) ובשל היותו בעל ריאה אחת בלבד, תועד אתמול שוב ללא מסיכה כאשר נפגש עם הקרדינל האוסטרלי ג'ורג' פל, שזוכה מעבירות של התעללות מינית.