מחקר נרחב בארה"ב קבע כי תרופת הרמדסיביר הוכחה כיעילה לטיפול בנגיף הקורונה. בדו"ח שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine, מאשרים החוקרים את היתרונות של התרופה רמדסיביר, המשמשת לטיפול בחולים המאושפזים בשל נגיף הקורונה.

התרופה קיבלה בתחילה אישור לשימוש חירום בחודש מאי על ידי מנהל התרופות האמריקאי (FDA) בחולים הזקוקים לחמצן. היא מעכבת את יכולת ההתרבות של הנגיפים, ויוחס לאשפוזים קצרים יותר עבור חולים שקיבלו את התרופה בניסויים.

בדו"ח, חוקרים בראשות צוות במכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות פרסמו נתונים סופיים למחקר שהחל בחודש מאי. בסך הכל גויסו למחקר 1,062 חולים שהראו עדויות לזיהום בדרכי הנשימה התחתונות. המשתתפים חולקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת המורכבת מ-541 חולים שקיבלו את התרופה, והקבוצה השנייה המורכבת מ-521 הנותרים שקיבלו תרופת פלצבו (תרופת דמה).

הדו"ח מלמד כי לאורך כל תקופת הניסוי נתקלו החוקרים באתגרים רבים, שכן נגיף הקורונה מעכב תנועה ומתנהג אחרת ביחס למוכר למדע. התוצאות הראו גם כי לאלה שקיבלו את רמדסיביר יש זמן החלמה חציוני של עשרה ימים, בהשוואה ל -15 יום בקרב קבוצת הפלצבו. שיעור התמותה בקרב חולי רמדסיביר היה גם נמוך יותר:  6.7% מנוטלי תרופת רמדיסוויר נפטרו בתקופת מחצית הניסוי (15 ימים), לעומת 11.9% בקרב קבוצת הפלצבו. בתום הניסוי נפטרו 11.4% ממטופלי הרמדיסביר לעומת 15.2% שטופלו בפלצבו.

קורונה - המשטרה סגרה בית כנסת בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה

תופעות לוואי דווחו רק ב-131 מתוך 532 חולים שקיבלו רמדסיביר (24.6%) בהשוואה ל-163 מתוך 516 חולים שקיבלו פלצבו (31.6%). בסופו של דבר, נתוני הדו"ח הראו כי "רמדסיביר היה עדיף על פלצבו בקיצור זמן ההחלמה בקרב מבוגרים שאושפזו עם קורונה והיו להם עדויות לזיהום בדרכי הנשימה התחתונות".לרוב החולים היה לפחות אחד מהתנאים המשותפים המצויים מראש בעת ההרשמה, על פי רוב, יתר לחץ דם (50.2%), השמנת יתר (44.8%) וסוכרת מסוג 2 (30.3%).

הגיל הממוצע של החולים היה קרוב ל-59 שנים, ו-64.4% מהם היו גברים. על בסיס האפידמיולוגיה המתפתחת של נגיף הקורונה, במהלך הניסוי, 79.8% מהחולים נרשמו לאתרים בצפון אמריקה, 15.3% באירופה ו -4.9% באסיה. בסך הכל, 53.3% מהחולים היו לבנים, 21.3% היו שחורים, 12.7% היו אסיאתיים ו -12.7% הוגדרו כאחרים או לא דווחו.