בית המשפט במדריד ביטל היום (חמישי) צו ממשלתי שהטיל סגר חלקי על עיר הבירה ותשע ערים בסביבתה בשל התחלואה הגוברת בקורונה. על פי דיווח במדינה, על פי הוראת משרד הבריאות הספרדי, הרשויות האזוריות במדריד אסרו ביום שישי מהתושבים לעזוב את האזור ללא סיבה, והטילו הגבלות אחרות כדי לרסן את התפשטות נגיף הקורונה.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי מעריך: הקורונה תימשך כשנתיים

אחרי ההודעה של משרד הבריאות, ראש ממשלת האזור איזבל דיאז איוסו, התנגדה לצווים ואמרה שהיא תחריב את כלכלת האזור. לדבריה, אין בכוחו של המשרד להטיל סגר כזה על האזור. בית הדין האזורי במדריד התייצב לצדה, וכינה את ההגבלות "התערבות של רשויות ציבוריות בזכויות היסוד של האזרחים ללא המנדט החוקי שיתמוך בהן".

בתגובה ראשונית של הממשלה, שיכולה לערער על פסק הדין, אמר שר הבריאות סלבדור אילה כי טרם הספיק ללמוד אותה. "אנו ניקח את ההחלטות המשפטיות המגנות בצורה הטובה ביותר על הבריאות. אנו בטוחים כי הממשלה האזורית תסכים לגישה זו. לא אכפת לנו מכל דבר מלבד בריאות האזרחים", אמר שר הבריאות.

המגבלות שהוטלו במדריד טרם נאכפו במלואן מכיוון שלא ניתן היה להטיל קנסות על אנשים המפרים את ההגבלות עד שבית המשפט ייתן את החלטתו.

באזור מדריד נרשמו 741 מקרי הדבקה מאומתים ל-100,000 איש בשבועיים, עד 7 באוקטובר. על פי ארגון הבריאות העולמי, נתונים אלה הפכו את אזור מדריד למקום הצפוף ביותר בקורונה יחסית לאוכלוסייה באירופה אחרי אנדורה.