"מתנהג כמו מטורף": התנהגותו השנויה והשנויה במחלוקת של דונלד טראמפ, מאז אופשז לאחר שנדבק בקורונה, גרמה לפילוג בתוך משפחתו, כאשר בנו הבכור, דונלד טראמפ ג'וניור, אמר היום (שלישי) כי לראות עיניו, אביו מתנהג כמו "מטורף". נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, העביר את שלושת הימים האחרונים במרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד, זאת לאחר שנדבק בנגיד הקורונה, אולם שוחרר לביתו ביום שני בערב.

טראמפ מספר למצלמה על מצבו הרפואי לאחר שנדבק בנגיף קורונה

ממקורות המקורבים למשפחתו, נמסר כי בנו הבכור, דונלד ג'וניור, נבהל מהתנהגותו החריפה של אביו בשעה שאושפז בבית החולים, בדגיש על החלטתו התמוהה להסתובב מחוץ לבית החולים עם אנשי השירות החשאי, בזמן שהנגיף עדיין נמצא בדמו. מדיווחי המקורבים עולה כי המשפחה הייתה מודאגת מרצף הציוצים של הנשיא לפנות בוקר יום שני, אשר נכתבו ברובם בעיקר באותיות גדולות. נציין כי הציוצים הגיעו לאחר תקופה בבית חולים, בה טראמפ היה פעיל בחשבון הטוויטר שלו פחות מהרגיל.

"כולם מודאגים - משפחתו ניסתה לגרום לו להפסיק לצייץ", אמר אחד הגורמים והוסיף: "דונלד ג'וניור ביקש מאחותו, איוונקה, מגיסו ג'ארד קושנר (המכהן גם כיועצו הבכיר של הנשיא) ומאחיו אריק, לבצע "התערבות". אולם, "ג'ארד ואיוונקה כל הזמן אומרים לטראמפ כמה גדול הוא".

דונלד טראמפ עוזב את המרכז הרפואי הצבאי ''וולטר ריד'' (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
דונלד טראמפ עוזב את המרכז הרפואי הצבאי ''וולטר ריד'' (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

"טראמפ אמר, 'אני לא הולך להיות היחיד שאומר לו שהוא מתנהג כמו מטורף'", סיפור אחד המקורבים למשפחת הנשיא, והוסיף: "הספקולציות הן שהתנהגות הנשיא נובעת, ככל הנראה, משילוב התרופות איתן טיפלו רופאים טיפלו במחלתו, בדגש על הסטרואיד "דקסמתזון", שעשוים, במידה מסוימת, לשנות באופן זמני את בהירותו הנפשית".

ד"ר לואיס קפלן, מנתח ונשיא החברה לטיפולים קריטיים בארה"ב, אמר ביום שני ל-ABC, כי התרופה עלולה לשנות את מצבו הנפשי של המטופל, ממצבי כעס בלתי נשלטים ועד תחושת אופוריה". עוד הדגיש קפלן כי "חלק מהחולים עלולים לפתח תסמינים פסיכיאטריים לאחר שטופלו בסטרואידים". קפלן סייג כי "זה מקרה נדיר, אך מתרחש לעיתים קרובות מספיק כדי שנזהה אותם כתופעות לוואי לא רצויות של טיפול בסטרואידים."