בהחלטת האדמו"ר, חסידות סאטמר הודיעה היום (שלישי) על ביטול אירועי חול המועד ההמוניות במרכז החצר בניו יורק וזאת בעקבות הצהרתו של ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו על כוונתו להחזיר מגבלות באזורי התחלואה העיקריים בעיר בשל התפרצות מחודשת של מגיפת הקורונה. 

ההגבלות החדשות בניו יורק (קרדיט: רויטרס)


"היות לפי פקודת הממשלה למנוע אספות וקהלות ברבים, כדי למנוע מחלת הווירוס מלהתפשט בקרב מחנינו ח"ו, על כן הוחלט על ידי כ"ק מרן רבינו שליט"א שלא יתקיים עריכת השולחנות והריקודים בלילי חול המועד הבא עלינו לטובה", פורסם מטעם החסידות, יחד עם איחולי בריאות שלמה ותפילה לשלום החולים. 

כזכור, בתחילת השבוע הודיע דה בלאזיו על התכנון לסגור בתי ספר ולהחזיר מגבלות בשל התפרצות מחודשת של המגיפה בתשעה אזורים בעיר, בהן יותר מ-3% תוצאות חיוביות. בין היתר יסגרו בתי ספר ציבוריים ופרטיים, תיאסר האכילה במסעדות וחדרי הכושר יושבתו. התחלואה בעיר אמנם נמוכה יחסית, אך מגיעה בעיקר מריכוזים חרדיים בשכונות ברוקלין וקווינס.

"זה יהיה קשה לאנשים שעשו כל כך הרבה כדי להילחם במשבר הזה, אך יש צורך לעצור את התפשטות נגיף הקורונה בקהילות אלה ומחוצה להן" אמר דה בלאזיו בהתייחס בעיקר לקהילות היהודיות והוסיף: "זה הכרחי לטובת כל העיר ניו יורק".