ארגון הבריאות העולמי דיווח אתמול כי נשבר שיא שבועי חדש, כש־2 מיליון בני אדם ברחבי העולם נדבקו בנגיף הקורונה, בעוד שארה"ב חצתה אמש את רף 200 אלף הקורבנות. לפי הנתונים של סוכנות האו"ם, במהלך השבוע שהסתיים ב־20 בספטמבר דווח על 1,998,897 מקרי הידבקות חדשים, עלייה של 6% לעומת השבוע הקודם ושיא שבועי חדש מאז החלה המגיפה לפני יותר משבעה חודשים.

הדוח של ארגון הבריאות מראה כי עד כה נדבקו בנגיף יותר מ־31.1 מיליון בני אדם ומספר המתים עומד על יותר מ־962 אלף, אולם הנתונים של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס מספקים תמונה עגומה יותר עם יותר מ־31.3 מיליון נשאים ויותר מ־965 אלף קורבנות. עוד עולה מהנתונים כי בארה"ב נמנו בשבוע האחרון יותר מ־278 אלף מקרים חדשים ויותר מ־5,244 קורבנות. הלילה נרשם ציון דרך עצוב עם חציית רף 200 אלף המתים מאז פרוץ המגיפה.

דוח של הסוכנות הפדרלית למצבי חירום ציין כי מספר ההידבקויות בארה"ב עמד על יותר מ־283 אלף מקרים בשבוע האחרון. בקנטקי ציינו כי העלייה במספר מקרי ההידבקות קשורה ל־75% מהתלמידים ששבו ללימודים בבתי הספר. המספרים המדאיגים לא הפריעו לנשיא דונלד טראמפ לטעון כי הנגיף כמעט לא פוגע בצעירים. "זה משפיע על קשישים, מבוגרים עם בעיות לב ובעיות אחרות", אמר בעצרת באוהיו.

באירופה שמתמודדת גם היא עם גל שני של המגיפה נרשמו בשבוע האחרון יותר מ־362 אלף מקרים חדשים, עלייה של 10% לעומת השבוע הקודם, ויותר מ־4,000 מתים חדשים, עלייה חדה של 27% בתוך שבוע. שר הבריאות הספרדי סלבדור איה קרא לתושבי מדריד להגביל את תנועותיהם ככל שניתן, בעוד שעמיתו האיטלקי רוברטו ספרנצה הודה כי המצב מדאיג.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע על שורת מגבלות כחלק מהניסיון לעצור את הגל השני ולהימנע מסגר כללי. חלק מהצעדים שיינקטו הם עידוד עבודה מהבית, סגירת מסעדות ופאבים מעשר בלילה, חובה לעטות מסכות במוניות, בחנויות ובמקומות אירוח סגורים, הגבלת מספר המשתתפים בחתונות ל־15 בני אדם והקפאת התוכניות להשבת קהל למגרשי הספורט. "אנחנו נוקטים צעד דרסטי כדי להימנע מצעד קשה יותר בהמשך" אמר בפרלמנט.