ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה בשיחה עם מנהלי בתי חולים כי "בשבועיים של שלום עם דובאי מתו יותר אנשים מאשר ב-70 שנות מלחמה איתה", כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 13. הדברים מגיעים בעקבות העלייה החריגה במספר המתים, למעלה מ-1,000 בחודש האחרון, הקשורה גם ב"מחדל נתב"ג", העובדה ששדה התעופה היחיד בישראל היה פתוח באופן כמעט מלא לאורך כל שנת המגיפה.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס בוועדת החוקה. צילום: דוברות הכנסת

כזכור, ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה אתמול את התקנות לצמצום החריגים המאפשרים יציאה מהבית לצורך טיסה מחוץ לישראל, כך שיכללו מקרים כמו טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה או הליך משפטי בלבד. התקנות נכנסו לתוקפן אמש בחצות ויעמדו בתוקף עד ה-31.1.21.

מנתוני רשות שדות התעופה עולה, כי אתמול עברו בנתב"ג כ-5,500 נוסעים ב-53 טיסות בינלאומיות, לעומת ממוצע של כ-2,000 בלבד בימים האחרונים. מהפילוח עולה, כי כ-2,700 מהנוסעים אתמול היו בטיסות יוצאות וכ-2,800 בטייסות נכנסות.

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר היום בראיון בכאן רשת ב': "מה שהיה צריך בתום הגל הראשון זה להשתלט על נתב"ג, לאפשר לכל מי שרוצה להיכנס - לעשות זאת בתנאי שהוא נקי מקורונה. לא היו צריכים למות 4,500 איש, לא היו צריכים להיות עשרות אלפי ישראלים שיסבלו מנכות של פוסט-קורונה כל ימי חייהם".