סקר שערך מכון שילוב חושף הבוקר (רביעי) נתונים פסימיים על מצבם הנפשי של אנשים פעילים, לאחר ההחלטה על סגירת מכוני הכושר והבריכות. 80% מהנשאלים העידו שחוסר היכולת לעשות כושר במועדוני הספורט במהלך הסגר השני גורמת להם לדיכאון. כזכור, חדרי הכושר הורו להיסגר בחודש יולי, נפתחו מחדש ונסגרו פעם נוספת. 

הסקר בדק את ההשפעות הנפשיות של סגירת מועדוני הספורט והבריכות במהלך הסגר בעקבות הגל השני של נגיף הקורונה, בו השתתפו 3004 מתאמנים מרחבי הארץ, וחשף את הממצאים הבאים:

90% מהנשאלים, מעידים כי חוסר היכולת לעשות כושר במועדוני הספורט פוגע במצב הרוח שלהם במידה כלשהי. יותר מ-90% מהנשאלים מעידים כי היו רוצים לחזור להתאמן בחדר הכושר כדי להרגיש חיוניים, והיו רוצים לחזור לעשות ספורט כדי להרגיש בריאים וכי האימון בחדר הכושר הוא חלק מהשגרה שלהם. 

נתניהו בפתח הקבינט: "הסגר הוא הצלחה אדירה"

סיגל מנטש, מנהלת המחקר במכון, אמרה: "נראה כי קיימת פגיעה נתפסת, לא מבוטלת, בקרב הנשאלים, אשר מעידים על עצמם כי לא מצאו חלופה מספקת לפעילות הגופנית, כפי שעשו טרם סגירת מועדוני הכושר. גם בקרב אלו שמצאו לכאורה חלופה, חלק ניכר עושים פחות פעילות, לעומת לפני סגירת מועדוני הכושר. בנוסף, מעידים על עצמם המנויים כי הם מרגישים פחות טוב פיזית ונפשית, ואף חשים פגיעה במצב הרוח עד כדי דיכאון במידה כלשהיא. לתחושתם, פעילות במועדוני הכושר שומרת על תחושת חיוניות ועוזרת להרגיש בריאים". 

קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת "הולמס פלייס" בתגובה: "תוצאות הסקר הזה, כמו הסקר הקודם של מכון שילוב, מוכיחים כי ההחלטה לסגור את מועדוני הכושר והבריכות בישראל אינה הגיונית והיא פוגעת בציבור עצום. אני קוראת לראש הממשלה והשרים לעשות את המעשה המתבקש, לפתוח לאלתר את מועדוני הכושר והבריאות, ולאפשר למיליוני אנשים בישראל לעשות פעילות גופנית אשר הכרחית לבריאותם ולמצבם הנפשי". לאחרונה, אף פנתה שתוי לשר הבריאות יולי אדלשטיין, בבקשה לפתיחה מיידית של חדרי הכושר. "מדובר במהלך קריטי לבריאות הציבור", אמרה שתוי והוסיפה: "אחרי חודשים ארוכים של משבר, ניתן להצביע באופן חד־משמעי על ההשלכות הנלוות הקשות על בריאות הציבור.

בסקר קודם שערך המכון, בו נבדקו ההשפעות הפיזיות של סגירת מועדוני הכושר והבריכות במהלך הגל השני, השתתפו 4,488 מתאמנים בקבוצת "הולמס פלייס" בארץ, ועלה כי: 60% מהנשאלים העידו שעלו במשקל במידה כזו או אחרת, לאחר שסגרו את מכוני הכושר. מרביתם עלו במשקל עד חמישה קילוגרמים. 81% מהנשאלים, העידו שהם מרגישים פחות טוב פיזית מאז סגירת מכוני הכושר. 67% מהנשאלים מעידים שהם מרגישים פחות טוב מבחינה נפשית, כיוון שאינם עוסקים בפעילות גופנית, כש-48% מהנשאלים מעידים שהם חרדים יותר.

עוד עלה מהסקר כי 70% מאמינים ששגרת האימונים שלהם לפני הסגר עוזרת להם להגן על עצמם בפני הקורונה, ו-10% מהנשאלים, העידו כי הם מעשנים יותר מאז סגירת מכוני הכושר.