שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר הצהרה לתקשורת, היום (שלישי) במרכז הרפואי זיו בצפת. בין דבריו התייחס שר הבריאות למינוי הפרויקטור החדש, פרופ' נחמן אש, מחליפו של פרופ' רוני גמזו וכן דיבר על המשך ההתמודדות עם הנגיף.

בתחילת דבריו התייחס שר הבריאות למינוי הפרוייקטור החדש וברך אותו: "היום נכנס לתפקידו פרויקטור חדש, מנהל 'מגן ישראל', הפרופסור נחמן אש. אני מודה לו על הסכמתו להיכנס לתפקיד ומאחל לו המון הצלחה. פרופ' רוני גמזו הסכים להישאר מספר ימים נוספים בתפקיד ולהעביר אותו בצורה מסודרת. יחד עם זאת, אני רוצה לומר בצורה חד משמעית שלא יעזרו כל המאמצים של מגן ישראל אם האזרחים לא ישמרו על הכללים הבסיסיים, ובראשם עטיית מסכה".

בהמשך התייחס אדלשטיין להחלטה להחזיר את תלמידי הכיתות הנמוכות ללימודים וביקש מההורים והילדים להקפיד על מנת לשמור על כל ההנחיות. בנוסף, אמר כי הוא מעריך שההקלות ימשכו: "אתמול קיבלנו החלטות בקבינט. אני שמח לבשר להורים של ילדי כיתות א'-ד' שילדיהם יוכלו לחזור ללימודים. אני רוצה לבקש מההורים ומכל המעורבים, ודאי מן המורים, לשמור על הנחיות הבריאות כדי לשמור על ילדינו ולאפשר מסגרת לימודים לצד הקורונה. בנוסף לכך, אני שמח לומר שמיום ראשון הקרוב, בהינתן שלא יהיו הפתעות עם מדדי התחלואה, לא מעט עסקים יחזרו לפעילות. אני מדבר על קוסמטיקאיות, מורים לנהיגה וספרים. מי שעובד אחד על אחד יוכל לחזור לפעילות, וזה כולל גם את כל הרפואה המשלימה".

בנוסף, הבהיר כי רק נתוני ומדדי התחלואה הם שיקבעו את המשך תהליך היציאה מהסגר: "כפי שאתם רואים המספרים לא צונחים כמו בהתחלה ואנחנו עוקבים בדאגה. אני מודיע שביום חמישי יתקיים דיון נוסף של הקבינט סביב נושאים נוספים במשק כמו צימרים. אנחנו נבדוק שבע פעמים את כל המדדים ואת המצב בו אנחנו נמצאים לפני שנבצע פתיחות נוספות. צריך להבין שדווקא הקצב האיטי מגן על כלכלת ישראל, בעלי העסקים ופרנסת האנשים. ההרפתקנות והחיפזון מהשטן".

לבסוף התייחס שר הבריאות אדלשטיין להמשך המאבק הממושך בקורונה ואמר: "אנחנו מנסים להביא דברים נוספים, טכנולוגיות חדשות ובדיקות מהירות. אנחנו במאמץ לפתח חיסון, ומילה טובה מגיעה לראש הממשלה שעוזר לנו בנושא הזה. אני מאוד מקווה שאנחנו בדרך הנכונה".

הבוקר נמשכה המגמה החיובית בירידה בתחלואה בתקופה האחרונה, כאשר 2.1% מכמעט 40 אלף בדיקות אתמול הוגדרו כחיוביות. 467 מהחולים הפעילים נמצאים במצב קשה, 193 מונשמים.