ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו היום (שלישי) כי פרופ' נחמן אש ימונה לתפקיד פרויקטור הקורונה במקום פרופ' רוני גמזו. אש יתחיל החל ממחר חפיפה עם פרופ' גמזו, שישוב לתפקידו כמנהל בית החולים "איכילוב" בתל אביב ב-13 בנובמבר.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס בכאן ב' למינוי, ואמר: "אני אאחל לו הצלחה בוודאי, הוא גם היה פעם במשרד הבריאות במערך המידע. הוא איש מקצוע מעולה, איש ביצוע ואני שמח שהוא מצטרף אלינו. זה המקום כמובן להודות לפרופ' גמזו שנענה ללא היסוס ועזר בהקמת מערך מורכב וטוב מאוד, לרבות הצבא. אני חושב שזה המקום של כולנו להודות לו על פועלו".

פרופ' גמזו בוועדת העבודה והרווחה

אש בן ה-59 נולד בפתח תקווה. הוא סיים את לימודי הרפואה במסגרת העתודה האקדמית בבית הספר לרפואה על שם סאקלר באוניברסיטת ת"א בשנת 1986.

בתום לימודיו החל שירות סדיר בצה"ל, עבר קורס קציני רפואה בבית הספר לקצינים ובבית הספר לרפואה צבאית, והחל את תפקידו הראשון בשירותו הסדיר כרופא בגדוד רותם של חטיבת גבעתי. בהמשך היה רופא החטיבה.

פרופ' נחמן אש (צילום: פלאש 90)
פרופ' נחמן אש (צילום: פלאש 90)

בשנים 1989–1991 שימש כקצין רפואה בסיירת מטכ"ל. לאחר מכן התמחה ברפואה פנימית במרכז הרפואי שיבא. בשנת 1992 נבחר אש להשתתף כרופא הכוח במבצע "שיח אטד" ולקח חלק באימון המודל למבצע בו אירע אסון צאלים ב'. אש מיהר למקום התאונה והיה הרופא הראשון שטיפל בפצועי הסיירת.

בשנים 1994–1995 שימש אש כקצין הרפואה הראשי של אוגדת אזור יהודה ושומרון. בשנת 1997 סיים את התמחותו ברפואה פנימית ונבחר לשמש כראש ענף הרפואה במפקדת קצין רפואה ראשי.

בשנת 1999 יצא ללימודים בארצות הברית, במסגרתם קיבל כעבור שנתיים תואר שני במחשוב רפואי מטעם תוכנית משולבת של האוניברסיטאות הארוורד ו-MIT בבוסטון. עם שובו לארץ מונה לתפקיד מפקד הרפואה (מר"פ) של פיקוד הדרום. בתום מילוי תפקיד זה, עסק אש בתחומי התמחותו במרכז הרפואי שיבא.

פרופ' נחמן אש (צילום: פלאש 90)
פרופ' נחמן אש (צילום: פלאש 90)

בשנים 2004–2005 היה אש חניך במכללה לביטחון לאומי, במסגרתה סיים לימודי תואר שני במדע המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה. בספטמבר 2005 מונה לסגנו של קצין רפואה ראשי, תא"ל ד"ר חזי לוי. בשנת 2007 מונה לקצין רפואה ראשי, ושימש בתפקידו בין היתר במבצע עופרת יצוקה. על פי אש, הישגו העיקרי בתקופת כהונתו היה ייסוד המסלול הצבאי לרפואה - צמרת, במסגרת העתודה האקדמית. אש שימש בתפקיד זה עד אוקטובר 2011, והוחלף בתפקידו על ידי תת-אלוף ד"ר איציק קרייס.

זמן קצר לאחר מכן מונה לסמנכ"ל בכיר למידע ומחשוב במשרד הבריאות. בשנת 2014 מונה לראש חטיבת הבריאות של מכבי שירותי בריאות. הוא משמש כפרופ' חבר במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל שבשומרון.

אש נשוי לד"ר שפרה אש, בתו של השופט יצחק ברא"ז, רופאה מומחית באונקולוגיה של ילדים. הם הורים לשני בנים תאומים ובת, ומתגוררים בראש העין.