רבות מהרשויות המקומיות מביעות ביקורת קשה על החלטת הקבינט לגבי הלימודים בשבוע הבא. במסגרת ההחלטה שהתקבלה אתמול, הלימודים בכיתות הנמוכות ישובו כבר ביום ראשון הקרוב, בהתאם למתווה הקפסולות והצהרונים עליו הוחלט בתום יומיים של דיונים. 
ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, התראיין היום (שלישי) ברדיו 103FM ותקף את ההחלטה של קבינט הקורונה: "כל החלטה יותר הזויה מקודמתה, ההחלטות מנותקות לגמרי משטח. זה לא יקרה, אנחנו לא נפתח את שנת הלימודים ביום ראשון. הייתה החלטה של מרכז השלטון המקומי שלא פותחים את בתי הספר".

איתי קרויטרו, יו"ר מועצת התלמידים הארצית, בוועדת הקורונה

"תוך כדי ההחלטה", המשיך קוניק, "החלו לצאת הודעות מכמה ראשי ערים שמתכוונים בעצמם להפעיל חמישה ימים, כולל גבעתיים. אני מעריך שברוב הרשויות זה מה שיקרה, ארבעה או חמישה ימים במימון שלנו. שר החינוך אמר שמדובר רק בשבועיים. פתאום החליטו שכיתות א'-ב' צריכות קפסולות. אני מאמין שהרשויות יסתדרו למשך שבועיים מבחינת הכסף, וגם אם לא, אין מה לעשות".

"אנחנו בסוג של מלחמה שאף אחד לא מנהל אותה, ואם כבר מישהו מנהל אותה, אז אלה אנשים מנותקים מהשטח וחסרי כל תרגול והבנה מוניציפאלית שיושבים למעלה ומתעקשים לא להעביר את הסמכויות לרשויות. ברגע שהם יעבירו את הסמכויות אלינו כל ערוותם תתגלה. פתאום המדינה תבין שאין שום הצדקה ל-36 שרים, שאף אחד לא מכתיב כלום", תקף ראש עיריית גבעתיים. 



קוניק שב והדגיש כי "צריך להעביר את ניהול המשבר לשלטון המקומי, שפיקוד העורף והרשויות המקומיות יעבדו ביחד, ינהלו באופן מלא, שהדברים לא יהיו מונעים משיקולים פוליטיים, שיתקבלו החלטות ענייניות. אנחנו בגבעתיים לא שונים מירוחם או דימונה, אנחנו לא רשות כזאת חזקה ואנחנו מקבלים עזרה מתל אביב או מקומות כאלה. אנחנו לא מקבלים כלום מהמדינה".

"המשבר לא מנוהל משיקולים ענייניים ומקצועיים, הם מתעקשים על השארת הסמכויות אצלם ולא מעבירים אותן לרשויות", סיכם קוניק. 
מיכל כהן, החברה בוועדה המייעצת לפרויקטור הקורונה, ביקרה גם היא את החלטת הקבינט: ״איזה היגיון יש בלמידה בקפסולות בבוקר בעוד הילדים יתערבבו יחד בצהרונים? לא ראיתי שום מחקר אפידמיולוגי שמראה שילדים נדבקים ומדבקים יותר בבוקר או שנגיף הקורונה הולך לישון בצהריים. אמון הציבור הוא חלק קריטי בהצלחת המאבק בנגיף ואחד התנאים לכך הוא הבנת ההיגיון מאחורי החלטות הממשלה״.