כחודש לאחר תחילת הסערה סביב פרשת גילה גמליאל, השרה להגנת איכות הסביבה התייצבת לראיון בחדשות 13 והגיבה על ההאשמות שהפרה את הנחיות הסגר. בהמשך הראיון סיפרה גמליאל: "אני לא יכולה לחשוב בכלל מה היה קורה אם הבדיקות בענייני לא היו קורות".

"היום קיבלתי מכתב השחרור מבית החולים כעבור שלושה שבועות מורכבים", סיפרה השרה גילה גמליאל שנדבקה בנגיף הקורונה ופירטה, "חטפתי את זה קשה - זו תחושה שכל הגוף מש: השרירים תפוסים, הראש מתפוצץ והבטן מתקפלת בתוך עצמה עד שלא נכנס אוויר. זו מחלה שמהטלת בך. אתה יכול להרגיש טוב ויש פתאום רגרסיה. זה נמשך גם עכשיו והעייפות הזו עדיין לא עוברת".

גילה גמליאל (צילום: פלאש 90)
גילה גמליאל (צילום: פלאש 90)

"היו שלוש טענות נוקבות כשהעיקרית היא שנסעתי לטבריה 150 ק"מ לטבריה בזמן הסגר", אמרה השרה גמליאל והדגישה: "זה שקר - הייתי שם לפני הסגר כמותר בחוק. אנחנו נמצאים שם בחופשות ובסופשים - זו חלקת החיים שלנו בשגרת היום". עוד הוסיפה השרה על הטענות כלפי מעשיה "זה למשהו שנראה חריג והבעיה זה לא ההתחכמות - הבעיה היא שיקול הדעת המוטעה והשפעתו על אמון הציבור בממשלה והנראות הציבורית. אני צריכה לנקוט בחומרה וכאן טעיתי".

כנשאלה השרה האם לא מדובר בהיתממות מצידה, ענתה: "אני אישה מאמינה - מכייון שבבית הכנסת העזרת נשים נמצאת בשער נפרד עם מעט מתפללות ודלת פתוחה, הנחצי שזה לא יהיה דרמתי". בהמשך דבריה טענה גמליאל כי "זו לא הייתה הפרה אלא טעות בשיקול דעת, אך בין זה לבין מה שאני עברתי בתקופה הזאת אין כל פרופורציה".

גילה גמליאל (צילום: אלוני מור)
גילה גמליאל (צילום: אלוני מור)

"עשו עליהום מצד המון אנשים" סיפרה גמליאל על סף דמעות: "אף אחד בתקשורת בתקשורת לא חשב אולי נחכה שהיא תחלים. עכשיו תודה לאל אני יכולה לדבר, אבל אני לא יכולה לחשוב בכלל מה היה קורה עם בדיקות היועמ"ש והפרקליט בענייני לא היו קורות". עוד הוסיפה גמליאל: "אף אחד לא שמע אותי - עשו לי משפט שדה ורה"מ עמד בפרץ. הוא מנע את הפיטורין שלי למרות כל הדרישות והלחץ הציבורי".

"אני עושה כל כך הרבה במשרד איכות הסביבה", הדגישה השרה, "אני לא מבינה מאיפה זה מגיע. עטו עליי לאורך כל השבועיים האלה עם קמפיין מרושע בדרישה לפיטורי". השרה להגנת הסביבה הבהירה כי בעיניי היא לא המטרה, אלא הפגיעה ברפורמות המשרד: "כנראה שפגעתי ביבלות של הגורמים שמתעשרים על חשבון הציבור", אמרה.

בסיום הראיון אמרה גמליאל: "הכי קשה זה מה שהמשפחה שלי עברה - אני 20 שנה במערכת הציבורית ומעולם לא נתקלתי בכזו שנאת חינם. עם זאת אני מוכרחה לומר משהו בשבחם של הקולגות שלי. האנשים שעובדים איתי ומכירים אותי, מהליכוד ומהקשת הפוליטית כולה, חיזקו אותי באופן שאינו מובן מאליו".