האם הפעם הוא יסכים? ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להציע לפרופ' גבי ברבש את תפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי, זאת לאחר שהנוכחי - פרופ' רוני גמזו - יסיים את תפקידו ב-1 בנובמבר, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 12. הדיווח מתפרסם לאחר שבשעות הבוקר, יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר קרא לשר הבריאות, יולי אדלשטיין למנות לתפקיד את מי שכיהן כמנכ"ל משרד הבריאות בתחילת המשבר - משה בר סימן טוב.

"מה שחשוב זה מבחן התוצאה ובשונה מגמזו - משה בר סימן עמד בו בהצלחה - בגל הראשון הצליח לבלום את העלייה בכמות הנדבקים בקורונה ואף להוריד את מס' החולים והמונשמים. אין מתאים ממנו לשמש כפרויקטור הקורונה", אמר זוהר הבוקר.

כזכור, בפעם הקודמת בה הוצע לו התפקיד, החליט ברבש לוותר בשל חוסר סמכויות שקיבל בכדי לנהל את המלחמה בנגיף הקורונה. בראיון שהעניק לחדשות 12, הסביר את המניעים שהובילו אותו לסגת מהמינוי. "המערכה הזו מאד מורכבת. ויש המון נעלמים שלא מכירים. לכן, במצב כזה, לא יכול להיות שיהיה יותר ממנהל אחד".  

בהמשך הסביר כי אחת הסיבות לפרישתו הייתה אי הסכמה ביחס להתנהלות עם מערכות המידע בהן נעשה שימוש לצורך ניטור התפשטות הנגיף. "בתחום של המערכות שמאגדות את המידע ומביאות אותו למקבלי ההחלטה - רציתי שתהיה לי סמכות בלעדית בנושא. על רקע נושא זה, העדפתי לא לקחת על עצמי את התפקיד", הסביר. 

כנשאל האם חשש ממאבקי כוחות עם כניסתו לתפקיד, אמר כי "בדיעבד, ייתכן ששגיתי, אבל תחושתי הייתה שמשרד הבריאות לא הפנים את הצורך ואת המגבלות שלו. המשרד לא היה מוכן להאציל את הסמכות והאחריות למי שמנהל את הפרויקט. היות וכך, הייתי חששן יותר לקחת על עצמי את התפקיד".