פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, יקיים היום (שני) תדרוך לתקשורת, שיועבר בשידור חי בפייסבוק, לקראת מימושה של תוכנית הרמזור לטיפול בנגיף שאושרה אמש.

כזכור, אחרי שבועות של דחייה, קבינט הקורונה אישר אתמול את תוכנית "הרמזור" של משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה הלאומי, פרופ' רוני גמזו. המתווה ייכנס לתוקף ב-6.9.20.

רוני גמזו מתייחס לתוכנית המרזור. צילום: לע"מ

המתווה כולל קביעת מגבלות לטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה, בהתאם לסיווג של רשויות מקומיות בארץ לארבע רמות (אדומה, כתומה, צהובה וירוקה). בהתאם "לרמזור", יגובשו כלי סיוע מותאמים עבור כל רשות בהיבטי הסברה, אכיפה, בניית מערכות מידע, סיוע בקטיעת שרשראות הדבקה וסיוע סוציאלי. 

לפי המתווה החדש, כל רשות מקומית תקבל ציון בין 0 ל-10 לפי המשתנים הבאים: מספר החולים החדשים בשבוע ל-10,000 תושבים, שיעור הבדיקות החיוביות בכל רשות בשבוע, קצב גידול מספר החולים החדשים בכל רשות מקומית בשבוע. אחת לשבועיים, על סמך ממוצע הנתונים של כל רשות בשבוע הקודם, ייקבע הסיווג של אותה רשות באופן הבא: רשות שממוצע ציוניה יהיה מעל 7.5, תוגדר אזור אדום; רשות שממוצע ציוניה יהיה בין 6 ל-7.5, תוגדר אזור כתום; רשות שממוצע ציוניה יהיה בין 4.5 ל-6, תוגדר אזור צהוב; רשות שממוצע ציוניה יהיה מתחת ל-4.5, תוגדר אזור ירוק.