חברו של המאזין נדבק בקורונה לפני כחודשיים, והחלים מזה. את פרופ' קרסו הוא שאל האם  הוא עדיין יעלול להדביק אחרים. 

"אני בן 20, שואל בשביל חבר שנדבק בקורונה לפני חודשיים והחלים ברוך השם, אם הנגיף מת זה מסוכן או שהוא יכול להסתובב רגיל?"
"אנחנו לא יודעים להבדיל בין נגיף חי למת, אנחנו לא יודעים להגיד אם הנגיף חי או מת, אם יש סימנים של נגיף אין סימנים של נגיף. ביני ובינך כל הנגיפים הם מתים, נגיף זה לא יצור חי, הוא חי רק כשהוא נכנס לתא בגוף שלנו, החומר הגנטי שלו RNA מתחבר לחומר הגנטי שלנו ורק אז הוא יכול להתרבות. יש לנו מעטפת של החלבון ובה החומר הגנטי, אז אנחנו לא יכולים בבדיקות המטוש הרגילות לדעת אם מדובר בווירוס חי או מת. לכן, לא תמיד הבדיקות משמעותיות כי לפעמים הבדיקה נשארת חיובית הרבה אחרי שהחולה החלים. השאלה עד כמה זה מדבק או לא - זו שאלה יותר תיאורטית".

"מדבק באותה רמה של חיובי פעיל?"
"יכול להיות שכן או שלא, כי אנחנו לא יודעים אם הווירוס חי או מת. יש כאלה שאצלם הווירוס נשאר חי הרבה זמן ויש כאלה שדי מהר אחרי המחלה מחלימים. לכן, צריך להיזהר. גם אנשים שחלו בקורונה צריכים להיזהר ולהישמר לא להדביק אנשים אחרים. למרות שהסיכוי שחולה קורונה שהחלים ידביק יותר קטן מסיכון של חולה קורונה פעיל, שיש לו עדיין סימפטומים. כל זמן שיש סימפטומים כנראה מדביקים הרבה יותר. השאלה לגבי אנשים א-סימפטומטיים? אנחנו לא יודעים".

"לפני 4 חודשים התחלתי להרגיש עייפות וחולשה במהלך היום למרות שאני ישן 9 שעות ביום, בי 12 וויטמין די היו קצת נמוכים אז נתנו לי כדורי מציצה של ויטמין בי וחומצה פולית. אחרי 4 חודשים זה לא כל כך משפיע.
"המוגלובין"?

"16.3".
"מצוין".

"ברזל 140".
"יכול להיות, חולשה יכולה להיות מהרבה סיבות, בלוטת מגן, השמנת או התנפחת?"

"לא".
"הרבה דברים יכולים לגרום לחולשה, החל מתת פעילות של בלוטת המגן, אנמיה, חוסר בוויטמינים וכלה במצב נפשי. אנשים בדיכי, או בשעמום, או בחוסר עבודה, או בפרידה מחבר או קרוב משפחה, זוגיות נכנסים לפעמים למצב נפשי של חולשה, עייפות, אפתיה וצריך לבדוק ולראות למה זה מתאים".

"הוא שלל אנמיה".
"אנמיה? לא. אם יש לך המוגלובין 16.3 ".

"ומצב נפשי תקין, מה עוד לעשות?"
"בדיקות לבלוטת מגן ואם לא עברת מחלה ויראלית כמו מחלת הנשיקה למשל. אולי קורונה, אולי נדבקת גם אתה בקורונה שהביאה לחולשה?"

"זה קרה הרבה לפני הקורונה"
"כמה זה הרבה?"

"שנה בערך"
"אוקיי, זה לפני הקורונה באמת, אולי הייתה לך אז מחלת הנשיקה, בודקים בבדיקת נוגדנים ל-CMV ו-EBV, אלה נוגדנים למחלת הנשיקה שיכולה להיגרם בעיקר משני וירוסים עיקריים ואם זה קרה מרגישים חולשה".