במסגרת המשך ההקלות על האזרחים שיובאו לאישור הממשלה, מסתמן כי החל מיום ראשון ייפתחו חופי הים למטרות פעילויות ספורט כגון שחייה או גלישה, ובריכות ציבוריות ייפתחו לספורט מקצועי וטיפול בלבד. ב"חדשות 13" דווח כי מועדוני הספורט צפויים אף הם להיפתח.

על פי הדיווח, כללי הריחוק החברתי יישארו בתוקף ולא תותר ישיבה בחופי הים. כמו כן, ביום ראשון ככל הנראה יובאו לאישורה של הממשלה פתיחתם של של הקניונים וחדרי הכושר, אך רק החל משבוע לאחר מכן. הפארקים והגנים הלאומיים יישארו סגורים נכון לעכשיו, ויחד עם זאת, במשרד התחבורה נערכים לפתיחה מדורגת של רכבת ישראל.

השלב הראשון בתוכנית אמור להיכנס לתוקף ב-17 במאי, אז אמורים להיפתח כל הקווים חוץ מהמקטע באיילון שבין ת"א סבידור-מרכז להרצליה וקו השרון - שייפתח רק ב-1 ביוני, אז גם ייפתח הקו החשמלי בין ירושלים לת"א סבידור. כמו כן, נשקל המשך השבתה חלקית של הקו בין אשקלון לת"א עד תחילת יולי, על מנת לאפשר את המשך עבודות החשמול כל עוד אין ביקוש מלא לנסיעה ברכבת. התוכנית כאמור כפופה לכך שבמשרד הבריאות לא ידרשו הגבלה על מספר הנוסעים.

קורונה בישראל: שוק מחנה יהודה (צילום: רויטרס / רונן זבולון)
קורונה בישראל: שוק מחנה יהודה (צילום: רויטרס / רונן זבולון)

בנוסף מסתמן מתווה שיאפשר את פתיחתו של שוק מחנה יהודה ושווקים נוספים בארץ. על פי המתווה, הדוכנים יופרדו באמצעות לוח שקוף,  תתבצע מדידת חום בכניסה למתחם על ידי פקחים ויסומן פס במרחק של שני מטרים בין דוכן לדוכן. כמו כן, הבאים יוכלו להיכנס רק מכניסה אחת ולצאת דרך יציאה אחת, ומחצית מהדוכנים יעבדו באמצעות משלוחים בלבד.

התחבורה הציבורית תשוב לפעול אחרי 20:00 בערב

כמו כן, כחלק מהנחיות הממשלה המאפשרות את הגדלת מספר האנשים המורשים לצאת מהבית לעבודה, אישר מוקדם יותר היום שר התחבורה, חה"כ בצלאל סמוטריץ', את המלצת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית להחזיר לפעילות את התחבורה הציבורית אחרי השעה 20:00 בערב. 

החל מיום שלישי ה-5 במאי, תימשך פעילות התחבורה הציבורית לאחר השעה 20:00 בערב ובאופן רציף בכל ימות אמצע השבוע. מידי יום חמישי בשעות הלילה התחבורה הציבורית תפסיק את פעילותה והיא תחודש בימי ראשון בשעה 5:00 בבוקר. 

בימים האחרונים תגברו הנסיעות ברחבי הארץ, כך שהקווים שהיו פעילים בשבועות האחרונים שבו לפעילות מלאה. חלק מהקווים הבינעירוניים חידשו את פעילותם והפעילות העירונית חזרה לפעול באופן כמעט מלא, מלבד קווים מובהקים לבתי הספר, האוניברסיטאות ומקומות הבילוי.

לאחר תגבור התחבורה הציבורית עלה מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית בכ-20 אחוזים, אך הציבור עדיין מדיר רגליו מהתחבורה הציבורית ובימים אלו נספרו רק כ-12% מנוסעי התחבורה הציבורית בהשוואה לימים של טרום משבר נגיף הקורונה. 

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פועלת בשיתוף מפעילי התחבורה הציבורית לשמור על בריאות הנוסעים והנהגים. הנוסעים נדרשים לעטות מסיכות במהלך הנסיעה. נוסע ללא מסיכה לא מורשה לעלות לאוטובוס.  

כמו כן, הנוסעים מתבקשים להימנע מנסיעה בתחבורה הציבורית אם הם סובלים מתסמיני הקורונה. מספר הנוסעים באוטובוסים הוגבל ל-20 נוסעים והנוסעים נדרשים לשמור על מרחק בין הנוסעים. השורה הראשונה שליד הנהג אסורה לישיבה. בנוסף, בכדי להפחית את המגע עם הנהגים, הנוסעים נדרשים להטעין את כרטיס הרב-קו לפני הנסיעה. באוטובוס לא מתאפשרת הטענה של כרטיס הרב-קו או תשלום במזומן.