(גיליון 2,690, 22.3.1989)
בכל זאת הצליח "העולם הזה" לגעת גם בשולי גלימתו של ראש ממשלתנו הנוכחי. ב־1989, אחרי שש שנות נישואים, החליטו פלייר קייטס ובנימין נתניהו להפריד כוחות. פלייר חזרה לניו יורק, שם מצאה עבודה כיועצת השקעות, ונתניהו עבר להתגורר לתקופת מה בבית הוריו. נתניהו ופלייר נפגשו כאשר נתניהו היה עדיין נשוי לאשתו הראשונה, מיקי. לאחר גירושיו ממיקי הגיעה פלייר בעקבותיו לארץ והתגיירה. מיד לאחר נישואיהם מונה נתניהו על ידי שר החוץ שמיר, לבקשת השגריר דאז משה ארנס, כציר בשגרירות ישראל בוושינגטון, ולאחר זמן מה מונה לשגריר ישראל באו"ם. 


פלייר, שהייתה מעשנת כבדה, החלה להראות סימני מתח ועצבנות בחיים המשותפים. השניים חזרו ארצה כשנתניהו החליט להתמודד ב"שביעיות" בליכוד, על מקום בצמרת המפלגה. בניגוד לשרה נתניהו, פלייר לא נהגה להופיע עם ביבי לטקסים ואירועים. בסופו של דבר היא לא התאקלמה בארץ, והשניים נפרדו.

בנימין נתניהו ופלייר (צילום: ארכיון ''העולם הזה'')
בנימין נתניהו ופלייר (צילום: ארכיון ''העולם הזה'')

נפרדים מדן בן אמוץ
(גיליון 2,721, 25.10.1989)
עמודים שלמים בגיליון הנ"ל הוקדשו למי שנחשב לסמל הישראליות, הסופר והסטיריקן, דן בן אמוץ. בשער פורסמה תמונתו והמילה - "הסוף". דובר שם על בן אמוץ כעל דמות המייצגת את פניו של דור. הלווייתו סוקרה בהרחבה ונכתבו דברי הספד רבים. אורי אבנרי נפרד ממנו במאמר בשם "האגואיסט האהוב". בין היתר סוקרה בגיליון גם מסיבת הפרידה שערך בן אמוץ לעצמו. מסיבה שהיום, בעידן MeToo, יכולה לשמש מראה לחברה שידעה - ובחרה לשתוק. היו שם החברים הטובים - אבנרי, גילה אלמגור ויעקב אגמון ומיטב אנשי הרוח והאומנים של אותה תקופה: יוסי בנאי ועמוס עוז, ישראל סגל וחיים חפר, ויריבו הגדול עמוס קינן. בנוסף נכחו חוה אלברשטיין, אייל גפן, רבקה מיכאלי, יאיר גרבוז, גדעון סאמט ומאיר שלו. שנה וחצי לאחר מותו פרסם אמנון דנקנר ז"ל את הביוגרפיה השערורייתית של בן אמוץ - ודמותו שהייתה כה דומיננטית כמעט ושקעה בתהום הנשייה. 

דן בן אמוץ (צילום: ארכיון ''העולם הזה'')
דן בן אמוץ (צילום: ארכיון ''העולם הזה'')