(גיליון 1,847, 24.1.1973)
הרבה לפני מרגי ונועה קירל, אייל גולן ודניאל/אילנית/רוסלנה, היו לנו ששי קשת ויונה אליאן. הזוג הזוהר הכיר והתאהב על סט צילומי הסרט האלמותי "נורית". שניהם היו יפי תואר עד כאב, זוהרים ומוכשרים. גם היום, אחרי כמעט 50 שנה, הם נחשבים לאחד הזוגות, אם לא "הזוג" שלנו על הבמה. אליאן כשחקנית מובילה בתיאטרון בית לסין, וקשת כמנהל תיאטרון היידישפיל. בחתונתם, שכונתה בגיליון "חתונת המרגרינה", בגלל פסל מרגרינה גדול וחגיגי שהוכן להם, נכחו מפורסמים רבים. אולם בירח הדבש התגלתה פרשייה שאיימה להחריב את אושרם: קשת היה מאורס לרונית שלובסקי, שאיתה ניהל מערכת יחסים במשך שלוש שנים. ימים ספורים לפני שהיו צריכים להירשם ברבנות לנישואים, הכיר את אליאן, הפר את אירוסיו עם שידלובסקי והשאר היסטוריה. אביה של שידלובסקי תבע את קשת בבית המשפט וטען שהוא חייב לו כסף. שידלובסקי התראיינה ואמרה: "תוך שלושה ימים הוא פשוט עזב אותי, אחרי שלוש שנות חברות ועבר אליה, אל יונה אליאן".

ששי קשת ויונה אליאן (צילום: ארכיון ''העולם הזה'')
ששי קשת ויונה אליאן (צילום: ארכיון ''העולם הזה'')


ראש הממשלה, מרים אשכול
(גיליון 1,446, 26.5.1965)
ראש הממשלה לשעבר, לוי אשכול, היה בן 69 כשנישא למרים זליקוביץ', ספרנית בספריית הכנסת, רק בת 37. מהר מאוד הפכה הספרנית הצנועה לכוח המניע מאחורי אשכול. הייתה לה השפעה רבה עליו, והיא כונתה בפני שונאיה ומתנגדיה "דלילה האשכולית" או פשוט "קלפטע" - מרשעת ביידיש. אולם בדבר אחד לא היה ספק לאיש - מרים אשכול השפיעה על ההחלטות שקיבל בעלה בניהול המדינה. אשכול החליפה את הבגדים האפרוריים של הספרנית בשמלות ממיטב המעצבים של פריז ולונדון, הצטרפה אל בעלה לכל טקס, ויש אומרים שהייתה "הפוסקת האחרונה" בהחלטות רבות - גם כאלה שנשאו אופי צבאי ומדיני.


שרים ופוליטיקאים סיפרו שהיא תמיד ענתה לטלפונים בבית, ולא הסכימה להעביר את השפופרת לראש הממשלה אלא רק לאחר תחקיר מקיף. מרים ניהלה גם פנקס חשבונות מדוקדק עם כל אויביו של אשכול, גם עם ידידיו. שנה אחרי החתונה, יוני 1966, "העולם הזה" מדווח שאשת ראש הממשלה אשכול הטילה וטו על הצטרפותה של זיוה בכר - דיילת אל־על יפהפייה, לטיסה שלה ושל בעלה לאפריקה. הסיבה, כך אומרים, הייתה רצונה להיות האישה היחידה על המטוס. נשמע מוכר? על אחריותכם בלבד.

מרים אשכול (צילום: ארכיון ''העולם הזה'')
מרים אשכול (צילום: ארכיון ''העולם הזה'')