דרק פאנדו, מנהל השיווק הבינלאומי של זום, התראיין פסגת העסקים של מעריב 2020, דרך אפליקציית הזום והסביר על השינוי שפלטפורת הזום מאפשרת בעולם תחת מגפה. לדבריו, זום אפשרה בפעם הראשונה לעבור למודל של טלרפואה, אשר ישאר גם ביום שאחרי הקורונה. פאנדו מאמין כי גם לאחר הקורונה, עולם העבודה יעבור שינוי למודל היברידי יותר,אשר יאפשר לאנשים לעבוד מרחוק גם כשיהיה ניתן לשוב למשרדים: "אנשים יצפו שאם יש להם תור לרופא, או שהם מחכים לשליח, הם יוכלו לעבוד מהבית. השינוי בצרכים ידרוש את קיום העולם הווירטואלי".

לזום הייתה צמיחה אדירה בתשעת החודשים האחרונים, תוכל לתת קצת נתונים על מנת להסביר את מה שראינו במהלך המגפה?
"בדצמבר 2019 מספר המשתתפים היומי המקסימלי בפגישות היה כעשרה מיליון משתמשים. מריצים את הזמן לאפריל והמספר קפץ ל-300 מיליון. ראינו עלייה של פי 46 בכמות הרשומים לאפליקציה בתוך שלושה חודשים".

דרק פאנדו בפסגת מעריב (צילום: צילום מסך)
דרק פאנדו בפסגת מעריב (צילום: צילום מסך)

כיצד רואים ב"זום" את השימוש במדינת ישראל?"ראינו שימוש נרחב במערכת החינוך. שכן בתי ספר נאלצו להפוך לווירטואליים, אנשים מסתמכים יותר ויותר על זום. אני חושב שהשינוי הכי גדול הוא ההסתגלות שלנו כבני אדם לסביבה החדשה ולכן עשינו התאמות כנדרש באפליקציה. עכשיו אפשר להזיז את תיבות הוידאו ולייצר סדר ישיבה כמו בכיתה למשל.

האם משתמשים בזום  בתחום הטלרפואה?
"כן. אני חושב שבמשך שנים אנשים אמרו 'זו השנה שבה יאמצו את זה'. השנה ניתן בוודאות להגיד שאימצו את הטלרפואה, לרבים זה מתוך חוסר ברירה. זה תחום שבהחלט השימוש באפליקציית הזום גדל בו מאוד ורבים אוהבים את זה כי זה נוח. אני חושב שהעולם גם אחרי הקורונה ימשיך במסלול הזה".

"האם הצלחתם לשמור על פרטיות המטופל הרפואי בזמן השימוש בפלטפורמת הזום בטלרפואה?
"כן, בוודאי. כל אמצעי האבטחה קיימים כך שתתאפשר לאנשים סביבה שנוח להם בה ושהיא בטוחה ומותאמת לצרכיהם".

"החיים שלנו ישתנו לנצח, גם אחרי המגפה. איך אתה מדמיין את התפקיד של זום בחיים החדשים? איך הפלטפורמה תתפתח בשנה עד שלוש שנים הקרובות?
"יש 'נורמלי' חדש מבחינת תקשורת וירטואלית, המספרים רק ימשיכו לעלות יחסית ממה שחווינו בעבר. אני תמיד משתמש ביום הולדת של הבן שלי שעשינו דרך הזום. אני זוכר ששאלתי את אשתי 'למה אנחנו לא עושים את זה ככה תמיד?', הרי אנשים לא תמיד יכולים לנסוע, אנשים מפוזרים גיאוגרפית במקומות שונים, אז אני וחושב שאנחנו נמשיך לחוות את החוויה הווירטואלית הזו. סביבת העבודה תשלב בין עבודה וירטואלית לבין עבודה פיזית. אפילו כשיהיה ניתן לחזור לעבודה, יש אנשים שיהיו בקטגוריה של סיכון גבוה מאוד, גם מבחינת קורונה וגם מבחינות אחרות, חלקם יאלצו להישאר בבית עוד זמן רב.אסור גם לשכוח שאנשים מתרגלים. נניח מישהו שעבד 18 חודשים מהבית, אפשר לצפות ממנו לחזור לעבוד כל יום מהמשרד? אנשים יצפו שאם יש להם תור לרופא, או שהם מחכים לשליח, הם יוכלו לעבוד מהבית. השינוי בצרכים ידרוש את קיום העולם הווירטואלי, כמו גם משום שאנשים יצפו לזה".