"העתיד כבר כאן": שר התקשורת יועז הנדל העניק היום (שלישי) רישיונות להפעלת תדרים בטכנולוגיית דור 5 בישראל, לחברות פלאפון, פרטנר ו-HOT מובייל. הפרויקט צפוי לשפר את התשתיות ולספק אינטרנט מהיר ללקוחות החברות השונות. אירוע הענקת הרישיונות התקיים בשיחת וידאו בלשכת השר בירושלים, במעמד מנכ"לית משרדו, לירן אבישר בן חורין, אנשי ועדת המכרזים ומנכ"לי החברות: רן גוראון מפלאפון, איציק בנבנישתי מפרטנר ואילן ברוק מ-HOT מובייל. 

פלאפון מדגימה מהירות הורדה של 1.8 ג'יגה מיד בתחילת ההורדה ואת יכולות דור 5

הנדל בירך על ההישג ואמר: "אנחנו בעיצומו של אחד המשברים הקשים שפקדו את ישראל. מרבית התהליכים החברתיים בזמן הקורונה מתבססים על תשתיות תקשורת ויכולים להתקיים רק עם תשתיות מתקדמות. משבר כזה מחייב מעבר לתשתיות תקשורת מתקדמות ואינטרנט אולטרה מהיר שמגיע לכולם". 

עוד הוסיף השר כי "זו הייתה משימתי עם כניסתי למשרד. אני גאה בתהליכים המואצים שנעשו במשרד, גם מהפכת הסיבים שיצאה לדרך וגם בדור החמישי. כדי למצות את מגוון הפוטנציאל של הדור החמישי אנו פועלים במקביל לדחיפת הפרישה גם ליצירת אקו-סיסטם לתעשיית הזנק מתקדמת לטכנולוגיית הדור החמישי בשיתוף עם רשות החדשנות". 

מנכ"לית המשרד הצטרפה גם היא לדברי השר ואמרה: "אנו נמצאים בפתחו של עידן חדש. הדור החמישי יאפשר לייצר מנועי צמיחה שיובילו לקידום התעשייה, ההייטק והערים החכמות. זה הישג חשוב מתמיד בימים אלו, על רקע הפוטנציאל הכלכלי האדיר למשק". 

גם מנכ"לי החברות בירכו על ההישג וטענו כי מדובר ב"יום היסטורי". מנכ"ל חברת פלאפון, אמר כי המערכת תפעל כבר מהיום ב-250 אתרים סלולריים ברחבי הארץ שתומכים בדור 5. "תושבי ישראל יוכלו לגלוש באזורים שונים, מדן ועד אילת. זוהי רק ההתחלה", אמר, "כבר היום לקוחות החברה יכולים לרכוש מכשירים תומכי הטכנולוגיה, להצטרף לחבילות ייעודיות לדור ה-5 וליהנות מחוויית הגלישה והצפייה הטובה והמתקדמת ביותר בעולם״.

מנכ"ל פרטנר חיזק את דבריו והודה לשר הנדל ולמנכ"לית משרדו. "זאת דרך מרגשת לפתוח את השנה החדשה, זו בשורה משמעותית ללקוחות שלנו, שמצטרפים למהפכה העולמית. ההשקעה בתשתיות מתקדמות היא חלק מהאסטרטגיה שלנו לספק ללקוחות שלנו גלישה מהירה גם בבית וגם בנייד". 

מנכ"ל HOT מובייל ציין כי "זהו פרק חדש מלא אפשרויות עבור הלקוח, עבור הכלכלה, ועבור שורה ארוכה של תחומים במדינת ישראל. אנחנו נרגשים על קבלת הרישיון ונרגשים לצאת לדרך ולהשיק את הדור החמישי לצרכן". 

יועז הנדל (צילום: דוברות משרד התקשורת)
יועז הנדל (צילום: דוברות משרד התקשורת)

עלות השירות:

פלאפון: הלקוחות הנמצאים בכל אחת מתכניות החברה ובעלי מכשיר תומך יוכל ליהנות מרשת הדור ה-5, בנוסף, יוכלו כבר כעת לרכוש מכשירים תומכי הטכנולוגיה, ולהצטרף לחבילות ייעודיות לדור ה- 5 באתר הבית של החברה. בין המכשירים הנמכרים:  Xiaomi mi 10  במחיר 2,999 ₪,Huawei Router 5G במחיר 1,899 ו-  Xiaomi Poco F2 Pro במחיר 2,499 ₪. כל המכשירים מגיעים עד בית הלקוח בשליחות ללא עלות. בחברה ציינו כי עד סוף השנה יורחב היצע המכשירים משמעותית עם מכשירים מבית Samsung, LG ו- Apple. 

בין החבילות החדשות שהחברה מציעה ניתן למצוא: 'פלאפון+.5G Gaming' הכוללת קו סלולרי, GB200 וגלישה חופשית באפליקציות Gaming נבחרות, ביניהן: Fortnite, PUBG, Minecraft ועוד ב- 49.9 ₪ לחודש, 'פלאפון+. 5G MAX' הכוללת קו סלולרי ונפח גלישה ענק של GB500 ב- 59.9 ₪ לחודש, 'פלאפון+. 5G STINGTV' הכוללת קו סלולרי, GB200 ואת חבילת הסדרות של שירות הטלוויזיה  STINGTV by yes ב- 69.9 ₪ לחודש.

הוט מובייל: חברה מציעה מכשירים רבים התומכים ברשת הדור החמישי, בהם  XIAOMI mi10 5g במחיר של 2,999 ש״ח דרך אתר החברה,  ו-XIAOMI poco f2 pro 5g במחיר של 2,499 ש״ח דרך אתר החברה. בחברה ציינו כי המשך יושקו מכשירים תומכי דור 5 של סמסונג ושל אפל. 

לרגל ההשקה, החברה מציעה תכניות 5G חדשות ואטרקטיביות, ביניהן: ‏EXTRA 5G- תכנית הכוללת 500GB גלישה, 5000 הודעות, 500 דקות שיחה ו-350 דקות שיחה ליעדים נבחרים בחו״ל ב-59.90 ש״ח לחודש למשך חמש שנים. ‏Maximum 5G- תכנית הכוללת 1 טרה ( (1000GB גלישה, 5000 הודעות, 500 דקות שיחה, 500  דקות שיחה ליעדים נבחרים בחו״ל ושירות NEXT TV ב-69.90 ש״ח לחודש למשך חמש שנים.

בנוסף, מציעה החברה הצטרפות לשירות אינטרנט קווי במהירות של עד 500Mb במחיר של 99 ש״ח לחודש למשך שלושה חודשים. לאחר שלושה חודשים מחיר החבילה יעלה ל-129 ש״ח למשך 9 חודשים. חבילת הגלישה מגיעה למהירות הורדה (Download) מירבית של 500Mb, ועד 10 מגה-ביט לשנייה בהעלאה (Upload). זוהי חבילת הגלישה האולטימטיבית המספקת ללקוחות פתרון מלא לעבודה מרחוק, לימודים, חווית גיימינג רציפה וגלישה ממספר התקנים במקביל.

פרטנר: הרשת פתוחה באזורי הפריסה לכל מנויי פרטנר בעלי מכשיר תומך, לא צריך לעבור חבילה ניתן לגלוש עם כל החבילות הקיימות. כמו כן, בחברה השיקו חבילות חדשות הכוללות חצי טרה, או טרה של גלישה, לצד שימוש באפליקציות זוללות גלישה כמו יוטיוב, waze ופייסבוק. חבילה הכוללת גלישה בנפח 500 מגה תעלה 59.90 בחודש, והיא כוללת שימוש באפליקציות זוללות גלישה ללא הגבלה, לצד 5000 דקות שיחה ו-5000 הודעות סמס, וכן 350 דקות שיחה ליעדים ב-42 מדינות שונות. החבילה הכוללת גלישה בנפח 1 טרה תעלה 69.90 בחודש, והיא כוללת בנוסף לנתונים מהחבילה השנייה, גם שירות לגיבוי הטלפון עם 200 ג'יגה נפח אחסון.