הסטארט־אפ הישראלי FamilyBiz מסייע ליחידים ולמשפחות להתנהל כלכלית באופן שיעזור להם לרכז את המידע הפיננסי במקום אחד, לבצע פעולות ולחסוך כסף. הוא הושק לפני מספר חודשים עם פרוץ מגיפת הקורונה בישראל ומונה אלפי משתמשים.

משפחת גולדשטיין, המתעסקת בתחום הפיננסי כעשור, פיתחה לפני כשלוש שנים כלי שיעזור ללקוחות להתנהל כלכלית באופן מחושב יותר. השירות שהציעו עוזר בכלכלת הבית באמצעות מנטורים ומדריכים פיננסיים. כעת הניסיון המשפחתי הפך לדיגיטלי, עם ממשק ישיר לקהל הרחב.

"יש דברים שעדיין אנשים יצטרכו עבורם ליווי אנושי", מסביר המנכ"ל והמייסד אורן גולדשטיין, "אבל עבור האדם או המשפחה הממוצעת, המחפשים כלי להתנהלות שוטפת, שישקף עבורם את ההוצאות וההכנסות ביום־יום, הם לא צריכים תמיד מישהו שילווה אותם. זה כלי שילווה אותך לאורך החיים".

בהליך ההרשמה נותן המשתמש לאפליקציה גישה לחשבונות הבנק או האשראי שלו באופן מאובטח, והיא אוספת את המידע במקום אחד ומנגישה אותו על מנת שיהיה נוח ופשוט להבנה. במקום אחד ניתן לראות מידע על חשבונות הבנק, כרטיסי האשראי, ביטוחים, פנסיות, הלוואות, השקעות ומשכנתאות. FamilyBiz מדגישים כי החברה מפוקחת על ידי משרד האוצר, וכי היא בדרכה להשיג תו תקן עולמי של אבטחת מידע.

בנוסף, הממשק בונה עבור המשתמש תוכנית יעדים ומסגרת תקציב אחרי למידה של המשתמש ומשתמשים דומים בצורה אוטומטית. בכל שלב, המשתמש יכול לשנות, לצמצם או להרחיב את מה שהוא רוצה ביעד התקציבי שלו. "המערכת תבין שאם משתמש יצא לחל"ת למשל, הוא לא יעמוד ביעד ההכנסה הצפוי", מציין גולדשטיין ומוסיף כי המערכת מציגה ביטוחים על גבי ציר זמן כדי להזכיר למשתמש מתי ואיזה ביטוח לחדש, ומציעה לו ביטוחים מותאמים.

כשפרצה הקורונה, זירזו בחברה את השקת האפליקציה על מנת לתת למשתמשים בתקופה הנוכחית להבין לאן כספם הולך וכיצד הם יכולים לחסוך ולהתנהל נכון יותר. כעת היא מונה כמה אלפי משתמשים, ומתכננת להגיע לעשרות אלפים עד סוף השנה.