בעקבות הצלחת קורס ה־DevOps הראשון שהתקיים בסמסטר החורף בבית הספר למערכות מידע של המכללה האקדמית תל אביב־יפו, בשיתוף פעולה עם חברת רד האט (Red Hat), מתקיים עתה במכללה קורס יסודות הקוד הפתוח, שבתקופת הקורונה מועבר כקורס וירטואלי אשר בו הסטודנטים והמרצים בקורס משתתפים מבתיהם.

המכללה האקדמית תל אביב־יפו, המוסמכת להעניק לבוגריה תארים ראשונים ותארים שניים ומוגדרת כמכללה ציבורית שבה לומדים כ־3,800 סטודנטים, חברה לרד האט, חברה בינלאומית עם כ־14 אלף עובדים במעל ל־100 אתרים ברחבי העולם, במטרה לענות על המחסור בכוח אדם בתחום ה־DevOps.

את שיתוף הפעולה בין המכללה לחברה מובילות ליאורה מילבאום - מהנדסת תוכנה בכירה ברד האט ומקצוענית DevOps; ואירית גויכמן - מנהלת פיתוח ברד האט. זאת במסגרת יוזמה משותפת של שתיהן הנקראת Beyond.

"DevOps הוא תחום הכולל אוסף מקצועות שבו יש מחסור גדול בכוח אדם, ושעדיין לא מקבל באקדמיה דגש מתאים. לכן קורס חלוצי זה באקדמיה פותח אפשרויות מקצועיות אטרקטיביות למשתתפים בו", אומרת מילבאום. DevOps משלב בין עולמות פיתוח התוכנה לעולם התפעול וההנדסה, תוך אוטומציה של תהליכי אספקת התוכנה.

הקורס שהתקיים במרכז הפיתוח של רד האט ברעננה במשך שלושה חודשים, הועבר במתכונת של סדנאות ששילבו שיתוף ידע ועבודה מעשית. מהנדסים ממרכז הפיתוח השתתפו כמרצים וכמנטורים. הם סייעו לסטודנטים גם בחלק המעשי, שכלל פרויקטי קוד פתוח, ואשר בו הסטודנטים תרגלו תרומת קוד, למידה עצמית, התמודדות עם אתגרים טכניים וגם עבודת צוות.

"מהסטודנטים שהשתתפו התקבלו פידבקים מדהימים על קבלת ידע עכשווי שהועבר בגובה העיניים, וכלים מעשיים לנחיתה רכה בתעשייה. בעקבות הקורס גם גייסנו לעבודה במרכז הפיתוח את אחד הסטודנטים המובילים", אמרה גויכמן.

שביעות הרצון משיתוף הפעולה בין המכללה לרד האט באה לידי ביטוי בקורס שני - יסודות קוד פתוח, שמתקיים עתה בפורמט דומה של שיעורים מעשיים, תוך שימוש בטכנולוגיות נפוצות בתחום. בימי הקורונה, שבהם לא מתקיימים לימודים במתקני המכללה, עבר הקורס למתכונת של שיעורים וירטואליים. "הופתענו כמה פשוט היה לעבור למתכונת זאת", אומרת גויכמן. "פעם בשבוע אנחנו נפגשים ב־Google Meet, וממשיכים את הקורס במתכונת רגילה".

הקורסים שמעבירה רד האט לסטודנטים באקדמית תל אביב־יפו מעוררים עניין רב באוניברסיטאות נוספות, שכבר יצרו קשר לקיום קורסים במתכונת דומה גם אצלן, כמו גם פנייה שהגיע להעברת סדנה ליחידות בצה"ל.