שדרוג דירה יכול להעלות משמעותית את השווי הכספי שלה ובמקביל אתם זוכים בדירה מרווחת, מפנקת ומעוצבת לפי הטעם שלכם. אחת הדרכים המומלצות וגם המהנות ביותר לעשות שדרוג דירה היא באמצעות שיפוץ שלה. זה יכול להיות שיפוץ קוסמטי בסלון, הרחבת חדר השינה, שדרוג חדר האמבטיה או החלפת הריצוף במטבח – לא משנה מה תבחרו לעשות, לכל שינוי קטן יהיה ערך כלכלי גבוה בהמשך אם תחליטו להוציא אותה לשוק. 

התחילו עם המטבח
המטבח הוא חלק מרכזי בדירה, בו אנו נמצאים לא מעט שעות – בהכנת אוכל ושתייה, אפייה, קיום ארוחות משפחתיות או אירוח של חברים. לכן, חשוב מאוד שהמטבח יהיה כמה שיותר נוח, נעים ופונקציונלי עבור כל המשתמשים בו. את המטבח אפשר לשדרג בהרבה מאוד דרכים, בהתאם לצרכים שלכם. אתם יכולים למשל להוסיף עוד מקומות אחסון (משהו שכולם תמיד צריכים), להחליף את המכשירים החשמליים, לחדש את הארונות וכך הלאה. קחו בחשבון – אם אתם מעוניינים לערוך שדרוג דירה כדי למכור אותה במחיר גבוה יותר, תנו תשומת לב רבה למטבח. זהו חלל חשוב בדירה, אותו נהוג לבחון בקפידה כשקונים נכס נדלן ולכן כדאי שהוא יהיה מושקע, איכותי ויפה. 

עברו לחדר האמבטיה

חדר אמבטיה (צילום: depositphotos)
חדר אמבטיה (צילום: depositphotos)


אפשר בהחלט לומר שחדר האמבטיה הוא חלל חשוב בכל דירה, כזה שמצריך תחזוקה נכונה ושוטפת כדי למנוע תקלות ושיהיה כיף ונעים להשתמש בו ביום יום. אז ככה – שיפוץ חדר אמבטיה נדרש אם מתגלות בעיות טכניות, למשל סתימה בצנרת, מים שדולפים, אריחים שנשברו או ברז שהתקלקל. בכל אחד מהקרים האלה, לא מומלץ לדחות את השיפוץ אלא לבצעו כמה שיותר מהר ולמזער את הנזקים. בנוסף, שיפוץ חדר אמבטיה יכול להיעשות מטעמים של נוחיות ואסתטיקה, לדוגמה החלפת ארונות אמבטיה, שדרוג הכיור, התקנת ברז מקלחת חדש ומשוכלל, הוספת ארון שירות לאחסון חפצים. 

המשיכו עם חדרי השינה
לחדרי השינה, בהם אנו ישנים מדי לילה, תפקיד חשוב בחיינו וכדאי לוודא שהם יהיו כמה שיותר נוחים, יפים, מרווחים ומפנקים. בעזרת מחשבה יצירתית ותכנון נכון אתם יכולים לשדרג את חדרי השינה בדירה, להעלות את הערך שלה וליהנות משינה חלומית. זה יכול להיות על ידי התקנה של ווילונות חדשים, שדרוג למזרן איכותי, רכישת גופי תאורה מעוצבים, כריות חדשות.  

סיימו בשדרוג הסלון

שדרגו את הסלון שלכם (צילום: depositphotos)
שדרגו את הסלון שלכם (צילום: depositphotos)

אי אפשר להשלים שדרוג דירה בלי לתת תשומת לב לסלון – אחד החללים בו אנו מבלים שעות רבות מדי יום. את הסלון קל מאוד לשדרג באמצעות הוספת כריות נוי בצבעים תואמים, תליית תמונות חדשות, הוספת שטיחים וכדומה.

תכנון נכון לקראת השיפוץ, הנה סרטון שחשוב שתראו:

אז בכמה שיפוץ מעלה את ערך הדירה?
שאלנו את "טופ שיפוצים" על העלאת שווי נכס לאחר שיפוץ: על פי נתונים יבשים שיפוץ קוסמטי בדירה יעלה את השווי בכ-5% (תלוי בסדר גודל השיפוץ כמובן) ואילו שיפוץ מלא והיקפי עשוי לעלות עד כ-15% משווי הנכס. כמו כן, קיימים מקרים בהם הושקע בשיפוץ כ-50 אלף ₪ ושווי הנכס עלה ב-100 אלף ₪. כל מקרה לגופו ותלוי ברמת השדרוג של הנכס.

המידע מוגש בשיתוף עם טופ שיפוצים.