"נמשיך בעבודת הפיקוח על דירקטוריון מגדל באמצעות ביקורת שוטפת. בניגוד לפרסומים, לא הסתפקנו בביקורת אלא הפעלנו הליכי אכיפה. זה יותר חמור מביקורת שגרתית. האכיפה היא כלי המופעל כשיש חשש להפרות של ההוראות, ואנחנו בעיצומו של התהליך". כך אומר בראיון ל"מעריב" המפקח על הביטוח באוצר ד"ר משה ברקת.

"לפי הערכתי, נסיים את התהליך בעוד כשבוע, מיד אחרי החג. אז נחליט אם החברה פעלה לפי הוראות החוק ונפעיל את כל המסקנות, גם אם מדובר בבעל השליטה שלמה אליהו". יצוין כי המפקח החליט לבלום את הניסיונות לשנות את מבנה הדירקטוריון ולהביא להדחת ניר גלעד מתפקיד יו"ר הדירקטוריון.

מה יעלה בגורל השליטה בכלל ביטוח?
"כרגע אין שינוי במבנה השליטה, והיא ממשיכה להתנהל ללא גרעין שליטה, לשביעות רצוני. אנחנו פועלים לפי 'חוק מראני', הקובע איך ממנים חברי דירקטוריון בחברות ללא גרעין שליטה. מיד אחרי החג נפרסם מתווה סופי למינוי דירקטורים.

"למדנו לקח מתחום הבנקאות והוועדה תמנה את מרבית הדירקטורים. גם יו"ר הדירקטוריון יהיה מומלץ הוועדה. אם בעלי המניות יתנגדו ליו"ר, יש אפשרות שלא לבחור בו כדירקטור ואז ממילא מועמדותו יורדת. אלא שבעלי המניות צריכים לספק נימוקים משכנעים בבואם לדחות את המלצות הוועדה, וזה כרוך באחריות על כל המשתמע מכך".

מה דעתך על כניסת הבנקים וחברות כרטיסי האשראי לביטוח?
"התחרות מצד חברות הביטוח מורגשת, אבל לוקח זמן לחדור לשוק. נכון שהאישור שלי הכעיס את סוכני הביטוח, אבל אין להם סיבה. תחרות זה דבר בריא והמטרה היא שהלקוחות ייהנו".

וכניסת הבנקים לשוק?
"סוגיית הבנקים היא סיפור הרבה יותר מורכב. הבנקים פועלים בעולם הייעוץ הפנסיוני, ואנחנו גם תומכים במתן ייעוץ דיגיטלי. כדי שהבנקים ייכנסו לענף הביטוח הרגיל זה סיפור לא פשוט, ובעניין זה הבנקים לא דומים לחברות כרטיסי האשראי"

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב-סופהשבוע"