למרות המחסור העצום באנשי הייטק במרבית התחומים, רבים מבוגרי מסלולי הלימוד למקצועות ההייטק מתלוננים על קושי לקבל זימונים לראיונות עבודה ולמצוא מקום עבודה בתעשיית ההייטק המקומית. 

מה גורם לבוגרי SVCOLLEGE להתברג בקלות למגוון תפקידי מפתח בשוק ההייטק? פנינו לתומר גלעד, מנכ"ל מכללת הבוטיק למקצועות ההייטק כדי להבין מהי נוסחת הקסם המנצחת המבטיחה לבוגרים למצוא עבודה בהייטק בקלות מיד עם סיום הלימודים.  

לימודי הייטק – מסלול הכניסה הישיר לעולם ההייטק
לימודי הייטק נועדו להכשיר את הסטודנטים למקצועות נדרשים שונים בעולם ההייטק, יש דרישה גבוהה לאנשי מקצוע בכל התחומים, אך המעסיקים מעוניינים לגייס בעיקר מועמדים בעלי ניסיון מעשי. לכן, כאשר בוחרים מוסד למקצועות ההייטק חשוב להתייחס לנושאי הלימוד ולאיכות המרצים וההוראה, יחד עם זאת יש לוודא כי במסגרת הלימודים עוברים גם התלמדות מעשית כדי לרכוש ניסיון פרקטי המבטיח עדיפות בראיונות העבודה.

בתחום לימודי ההייטק יש קורסים רבים ומגוונים, אפשר להשקיע 4 שנות לימוד באקדמיה כדי לרכוש תואר ראשון במדעי המחשב או לעבור קורס של בין 3 חודשים ועד שנה במכללה ייעודית למקצועות הייטק ודיגיטל, בעוד שישנם המון ביקורות וחוות דעת בנושא,  כיום המון הצעירים כבר הבינו כי אין טעם להשקיע 4 שנים מהחיים אם אפשר ללמוד קורס ממוקד ולרכוש מקצוע מעניין ומאתגר המבטיח תנאים טובים ושכר הולם, כאשר את התואר הראשון, אם ירצו, הם תמיד יוכלו לעשות בשלב מאוחר יותר, לאחר שיתברגו כבר בתפקיד מפתח בחברת הייטק. 

לדבריו של מנכ"ל מכללת SVCOLLEGE, ההבדל העיקרי בין המכללה לשאר מוסדות הלימוד הוא התאמת תוכנית הלימודים לדרישות של המעסיקים המובילים בתעשיית ההייטק המקומית והבינלאומית. בשונה משאר המכללות, הבוגרים זוכים ללימוד פרקטי של החומר בשילוב ניסיון מעשי בחברות הייטק מובילות. המכללה מפתחת קשרים משמעותיים עם חברות הייטק מובילות והיא עובדת בשיתוף פעולה עם עמותות כמו "מחשבה טובה" ו"כיוון" כדי לסייע לבוגרים להתברג במהירות לעבודה בחברות ההייטק המובילות בישראל.

SVCollege (צילום: SVCollege)
SVCollege (צילום: SVCollege)

מסלולי הלימוד המבוקשים אותה מציעה מכללת SVCollege:

  • קורס QA להכשרת בודקי תוכנה, אנשי QA מאתרים באגים ותקלות בתוכנה או במוצר מסוים ותפקידם קריטי בתחום הפיתוח, יש דרישה עצומה לאנשי QA בעלי ידע וניסיון מעשי.
  • קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע מכשיר את הבוגרים כמנהלי רשתות בעלי ידע מעמיק וניסיון מעשי, גם בתחום החם ביותר של אבטחת מידע וסייבר.
  • קורס בניית אתרים ואפליקציות מכשיר את הבוגרים למגוון תפקידי פיתוח מעניינים ומאתגרים בתחומים נדרשים כמו פיתוח צד לקוח ופיתוח פרונט אנד. 
  • קורס גיימינג מכשיר את הבוגרים כמפתחי משחקים בסביבות הפיתוח המתקדמות ביותר, יש שפע אפשרויות עבודה וניתן להקים גם סטארט-אפ ולפתח אפליקציות ו/או משחקים לפי דרישה.
  • קורס אוטומציה מבטיח לבוגרים עבודה בשפע ותנאים טובים, זהו אחד ממקצועות ההייטק המבוקשים ביותר כיום.

יש קורסים נוספים המבטיחים עבודה בשפע לבוגרים, לדוגמה קורס פיתוח פול סטאק (Full Stack). חשוב לזכור כי לימודי הייטק נועדו להקנות את הידע ולהכשיר אנשי מקצוע בתחומים השונים בתעשיית ההייטק, עם זאת הלימודים הם לא הכול מאחר והמעסיקים מחפשים מועמדים בעלי ניסיון מעשי, והם מתייחסים בכובד ראש לא רק לתעודה אלא בעיקר לניסיון של המועמד ולמכללה בה הוא למד.

איך צוברים ניסיון מעשי בתקופת הלימודים וכיצד מייצרים יותר פניות לראיונות עבודה?
בוגרי לימודי הייטק מתלוננים בשנים האחרונות כי הם יושבים בבית הרבה זמן ולא זוכים כמעט לפניות מהמעסיקים או לזימון לראיונות עבודה. בעוד רוב הסטודנטים שסיימו קורס זה או אחר ללימודי הייטק חיים מראיון עבודה אחד לאחר, בוגרי מכללת הבוטיק SVCOLLEGE זוכים למספר גבוה של ראיונות עבודה ולהצעות משתלמות מהחברות המובילות בהייטק הישראלי.

מנכ"ל SVCOLLEGE מציין כי לימודים זה לא הכול, ולדבריו מומלץ לכל אדם המתכנן ללמוד בקרוב לשאול את עצמו את השאלות הבאות כדי לבחור נכון היכן ללמוד:

  • כמה זמן נמשכים הלימודים?
  • מה הרקע והניסיון של המרצים במכללה?
  • האם יש התלמדות מעשית בזמן הלימודים?
  • כיצד המכללה מסייעת לבוגרים למצוא עבודה ולהגיע מוכנים לראיונות?
  • האם המכללה מסייעת בהשמה כדי להשתלב בחברות הייטק מובילות?
  • מהו אחוז הבוגרים המוצאים עבודה בהייטק?

הנוסחה המנצחת של מכללת הבוטיק SVCOLLEGE

עם הצלחה אי אפשר להתווכח לכן כדאי לכל מי שמעוניין ללמוד קורס הייטק לקרוא חוות דעת של בוגרים במכללות השונות. חשוב לקרוא גם ביקורת על המכללה כדי לבחור נכון היכן ללמוד. נוסחת הקסם המנצחת של מכללת SVCOLLEGE מבוססת על העקרונות החשובים הבאים: התלמדות מעשית בחברות הייטק מובילות בזמן הלימודים, סיוע בהשמה לכל הבוגרים, השתתפות בסדנת הכנה לראיונות עבודה בהייטק ללא עלות, סיוע בכתיבת קורות חיים, הדרכה בנושא שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים למציאת עבודה ולפיתוח קשרים כמו לינקדאין ופייסבוק, נטוורקינג וכנסי מיט-אפ.

מומלץ לקרוא ביקורת וחוות דעת של בוגרי מכללת SVCOLEEGE כדי להבין איך הנוסחה המנצחת של מכללת הבוטיק סייעה להם להתברג בקלות ובמהירות בעבודה, למרות שהם התמודדו מול מאות מועמדים אחרים. אם גם אתם רוצים לעבוד בהייטק בתפקידי מפתח ובחברות המובילות, כדאי לכם ללמוד במכללה המציעה קורסים ממוקדים, מרצים מעולים, סיוע בהשמה וכלים לבוגרים כדי להיערך לראיות עבודה ולקבל יותר זימונים.