שם:
שוקי שוורץ

תפקיד:
מנכ"ל ובעלים, טולמנ'ס

מצב משפחתי:
נשוי ואב לשלושה, סב לשבעה נכדים

מסלול מקצועי
"הייתי שחקן כדורסל במכבי תל אביב ובנבחרת ישראל. שותף לזכיות בימי הזוהר של מכבי תל אביב בשני גביעי אירופה הראשונים, בשנים 1977 ו־1981. זכיתי עם נבחרת ישראל במדליית זהב במשחקי עמי אסיה בטהרן ב־1974 ובמקום שני באליפות אירופה בטורינו 1979. לאחר פרישתי, הקמתי ממה שהייתה נגרייה משפחתית את קבוצת פיניש, שהפכה לחברה המובילה בתחום הריהוט המשרדי בישראל והובילה מהפכה שיווקית ועיצובית בתחום. בשנת 2000 נמכרה החברה לקונצרן טקניון הקנדי. בשנת 2005 רכשתי יחד עם שותפים את חברת טולמנ'ס, יבואנית מותגי העיצוב המובילים בעולם בתחום הריהוט וכלי הבית".

עשייה חשובה בשנה האחרונה
"בהובלת בנותיי לירון ושירלי, שעובדות עמי בטולמנ'ס, השקנו ומיתגנו מחדש את טולמנ'ס דוט - האחות הצעירה והשובבה של הרשת - שכוללת גם את מותג הריהוט הסקנדינבי הצעיר HAY וחנות אונליין חדשנית".

העצה הכי טובה שקיבלתי בחיים
"העצות שקיבלתי, הן בבית והן במגרש הספורט: לשאוף ולחתור למצוינות כדרך חיים".

ספר אהוב
"'נעליים גדולות', ספרו האוטוביוגרפי הנפלא של פיל נייט, אצן מוכשר ומייסד חברת נייק. בספר מזקק נייט בשפה רהוטה, בהומור עצמי ובצניעות מפתיעה, כיצד ערכים מתחום הספורט, בשילוב יזמות עסקית והבנה שיווקית, הובילו את נייק, בראשותו, להשפיע על תרבות הספורט והפנאי בעולם וכן להצלחה עסקית אדירה".

העצה הטובה ביותר שנתתי לעובדים
"עבודת צוות באנרגיות חיוביות, לצד שיפור מתמיד וחתירה למצוינות, מביאה תמיד את התוצאות הנכונות. ולא פחות חשוב - ליהנות מהדרך".

עיסוק בספורט
"חדר כושר ויוגה. ארבע פעמים בשבוע".

בילוי מועדף
"טיולים עם חברים למקומות מיוחדים מאוד בחו"ל".

משבר
"לא הייתי קורא לזה משברים, אבל המכירה של פיניש, שהייתה עבורי מפעל חיים ונמכרה כאמור לקונצרן טקניון הקנדי, גרמה לי לתחושות מעורבות. וכן גם סיום הפרק של הכדורסל שכה אהבתי והכניסה למגרש העסקי".

גורם לי סיפוק
"קודם כל המשפחה. ואז הצלחה עסקית, בילוי עם חברים, עשייה חברתית, ללמוד וללמד".

הפחד הכי גדול שלי
 "שלא ייגמר לעולם. שלומם של בני משפחתי והיקרים לי".

אובססיה
"יש לי אובססיה רק לדבר אחד - לנכדים שלי".

פרגון
"המהלך שעשתה סודה סטרים מחברה ישראלית קטנה על סף פשיטת רגל לחברת ענק בשווי של כ־3.2 מיליארד דולר. היא הפכה למותג המים המוגזים הגדול ביותר בעולם והצליחה להשפיע באמצעות אג'נדה של קיימות".

דרינק אהוב
"יין טוב. בעיקר מיקבים ישראלים. יש לנו רבים ומצוינים".

שעות הפנאי
"ספורט, קריאת מאמרים מקצועיים ובילוי עם הנכדים ועם חברים טובים".

מעורר השראה בעיניי
"האסתטיקה האיטלקית, על כל גווניה התרבותיים, בין אם בעיצוב ובין אם באופנה ובאומנות, מעוררים בי השראה".