נאמני קבוצת אי.די.בי, בראשות עו"ד אופיר נאור, פנו אתמול לבית המשפט בבקשה למכור את אוסף האומנות של החברה, הכולל 120 יצירות של אומנים ישראלים, רובן תמונות וציורים ומיעוטן פסלים.

עו"ד נאור הציע לערוך את המכירה הפומבית דרך בית המכירות תירוש, שצבר בשנים האחרונות ניסיון רב בתחום. תירוש מכר בין השאר ב־2014 חלק מ־40 יצירות מאוסף האומנות של אי.די.בי תמורת כמיליון דולר, ומכר בעבר גם את האוספים של חברת הפניקס.

בהסכם בין הצדדים הוחלט שבית המכירות יגבה מהמוכר עמלה של 18% בתוספת מע"מ ומהקונה עמלה של 5% בתוספת מע"מ. הכונס מבהיר כי המכירה המיידית נעשית בין השאר כדי לחסוך עלויות ביטוח ותחזוקה בהיקף הנאמד ב־10־15 אלף שקל בחודש.

לפי הערכות, התמורה בגין האוסף נאמדת במיליוני שקלים בודדים. שוק האומנות נחשב לחלש יחסית בעקבות משבר הקורונה, ואספני האומנות מוכנים לרכוש רק בהזדמנות. למרות זאת, העיתוי הנוכחי הוא הזדמנות לאספנים ולמשקיעים לרכוש את היצירות כהשקעה לטווח ארוך.

נאמן הקבוצה פועל לפנות את משרדי ההנהלה, הממוקמים כיום בקומות 44־45 במגדל המשולש בבנייני עזריאלי בתל אביב, כדי לחסוך דמי שכירות וניהול בסכום הנאמד ב־2.25 מיליון שקל בשנה. אי.די.בי, בבעלות אדוארדו אלשטיין, עברה לאחרונה למגדלי TOHA במרכז תל אביב.
המשרדים בעזריאלי נותרו ריקים, אך למרות זאת שולמו דמי השכירות. עו"ד נאור פנה לעזריאלי והודיע שבכוונתו להפסיק את חוזה השכירות.