מה חשיבותו של תפריט יין למסעדה? איך מתאימים וכיצד מוכרים את היין ללקוח? שאלות אלו ואחרות יעמדו במרכזו של יום עיון בנושא יין במסעדות

"ישנן שלוש סיבות פשוטות לכך שמסעדות צריכות להקנות חשיבות ליין שהן מגישות. הראשונה היא שתפריט יינות שנבחר בקפידה (ואולי גם מדפים עמוסים בבקבוקים מעניינים), מהווה הצהרה - שלעתים קשה להעביר בצורה אחרת - אודות איכות המסעדה. הסיבה השנייה היא האווירה השמחה והחגיגית שמקושרת עם אורחים במסעדה שנהנים מבקבוק משובח של יין; סועדים שנהנים תורמים לאווירה הכללית של המסעדה. הסיבה השלישית והחשובה ביותר היא העניין ה"פעוט" של הרווחיות. יש הבדל משמעותי בין חשבון סופי שכולל כמה בקבוקי יין או שמפניה לבין חשבון שכולל בירה או כוס של יין הבית. מסעדות שמתייחסות ברצינות לנושא היין יראו עלייה ברווחיות שלהן. התייחסות רצינית לנושא לא מסתמת בקנייה של כמה מותגים ידועים והוספתם לתפריט. מסעדה שרוצה להצליחה מנסה להבין מה סוג היין שיתאים ביותר ללקוחותייה ומנסה לעמוד על הדרך הנכונה למכור אותו להם. מה שעובד בצורה מוצלחת עובר מסעדה אחת, עשוי להיכשל במסעדה דומה, שנמצאת במרחק של רחוב אחד ממנה" (רוברט ג'וזף).

רוברט ג'וזף
רוברט ג'וזף
רוברט ג'וזף שוק היין הישראלי הפך בשנים האחרונות לשוק תחרותי וקשה. ההיצע גדל וגדל, אם בזכות עליה ביכולת היצור המקומית ואם בגלל היבוא ארצה. במקביל הביקוש נשאר יציב ומעטים (אם בכלל) פועלים לחינוך והרחבת השוק. טיפוח ענף המסעדות כחלק מהחזון של יקבי רמת הגולן לקידום תרבות היין בארץ  ברור מאליו -זה המקום בו הצרכן נחשף לחווית צריכת יין במיטבה.  לשם כך גובש יום עיון שנועד למובילי ענף ההסעדה בארץ ומציג את הטרנדים העכשוויים בענף המסעדות בעולם, מביא נתונים על צריכת היין העכשווית בארץ וגולת הכותרת הינה הרצאתו של רוברט ג'וזף, אחד מחשובי אנשי היין בעולם. גוז'ף הינו מייסד תחרות International Wine Challenge, הנחשבת לאחת מתחרות היין המובילות בעולם ובאמתחתו כ-20 ספרים ואלפי כתבות בעיתונים החשובים בעולם. בהרצאתו "(Wine and the Bottom Line (For Your Business"  יתמקד ג'וזף בפרספקטיבת היין בעולם באופן כללי ובדגש על נקודת מבטו של הצרכן ובנקודות הממשק עימו במסעדה ובחנות היין.  , את ההרצאה מארגן  יקב רמת הגולן בשיתוף עם מסלול הלימודים "מסעדנים מלמדים מסעדנות" בבית הספר "שנקר".