מסתבר שישנם לא מעט בעלי חיים שנמשכים לפירות או לדגנים שתססו, מרביצים אותם, וחווים בערך מה שאנחנו חווים בשתייה. רק בלי החשבון המטורף בבר והפרצופים בבית...

יש בעלי חיים שממש עפים על אלכוהול. פרפרים, נגיד, מרחפים להם לפעמים לתוך פחיות בירה פתוחות, ולא בגלל שהם תעו בדרך. פרפרים זכרים מעשירים, כנראה, את עוצמתם המינית בטעימת בירה, וחרקים לא מעטים נמשכים למלכודות בירה. עש, אגב, מתפתה גם ליין. למקרה שתיגמר לכם הבירה ותרצו לפתות עש. מדהים לגלות שגם חרקים מסוימים – זבובי פירות, למשל – מתנחמים באלכוהול כשדוחים אותם מינית. מחקרים הוכיחו שזכרים שלא הזדווגו העדיפו מזון שיש בו אלכוהול, לעומת אלה שנתנו בראש ובחרו להישאר סאחים. אמיתי, אבל לגמרי אפשר להבין אותם...

ואללה, לאיזה תופעות מוזרות בקרב בעלי חיים אנחנו מוכנים להיות ערים כשמדובר באלכוהול, הא? (צילום: freeimages.com)
ואללה, לאיזה תופעות מוזרות בקרב בעלי חיים אנחנו מוכנים להיות ערים כשמדובר באלכוהול, הא? (צילום: freeimages.com)
ואללה, לאיזה תופעות מוזרות אנחנו מוכנים להיות ערים כשמדובר באלכוהול, הא? (צילום: freeimages.com)

חלק מהיונקים משתכרים רק במקרה. וזה לא תירוץ, באמא שלהם. צבאים, איילים ודישונים שנהנים לנשנש תפוחים במטעים, עולים מפעם לפעם על תפוח שהפך לסיידר אלכוהולי. עדויות מדווחות שזה עושה אותם ישנוניים, גורם להם למעוד ופה ושם ואפילו הופך אותם לתוקפניים. ואללה, לאיזה תופעות מוזרות אנחנו ערים כשמדובר באלכוהול, הא?

ציפור הנפש

Bohemian waxwing bird הוא שמה של ציפור שמעופפת בצפון-צפון אמריקה ומתפננת על פירות של עץ ששמו העברי בן חוזרר. מסתבר שבמזג-אוויר קר הפירות האדומים הקטנים תוססים ומייצרים אלכוהול. עכשיו מה? חלק מהציפורים יודעות רק לתפוס מקור טוב ולעצור בזמן, אבל יש גם כאלה שמגזימות ולעיתים נקלעות לתאונות אוויריות בגלל שכרות. מרפאה אחת בקנדה עוזרת לציפורים שהשתכרו להתפכח. כן, נו. הנה:

אבל לא כולם נופלים כל-כך מהר. חדף עצים מאלזי קטן דופק חופשי, כל לילה, צוף מפרחים של איזה דקל אחד. לצוף הזה יש שיעור אלכוהול שנחשב גבוה לאללה יחסית למזונות כאלה (3.8%), אבל זה לגמרי לא מפריע ליצור הזה להמשיך לנהל שגרת חיים חדפית כאילו לא שתה כלום. אגב, גם עטלפים יורדים לפעמים על פירות תוססים וכהילים, מה שממש לא מונע מהם לעוף. שלא לדבר על לנהוג.

קוף אחרי בנאדם

על פילים יש הרבה סיפורי סוטול, אבל יש מצב שהם בכלל גלגולים של הבדיחות על פיל אחד שנכנס לבר וכל השיט הזה. מסתבר שהפילים אוהבים קצת יותר מדי את פירות המארולה האפריקאיים מכדי לחכות עד שיירקבו ויתססו על האדמה, והם שואבים אותם הרבה קודם. חוץ מזה, כדי לשכר פיל צריך משהו כמו 700 פירות כאלה, כמות שאפילו פיל לא מסוגל לאכול בבת אחת. ולסחוב אותו הביתה אחר-כך זה בכלל חתיכת תיק.

שתיינים ותיקים ממש הם קופי הוורווט שחיים ביבשת אפריקה ובאיים הקאריביים. הדיבור הוא שהם עלו על האלכוהול שנמצא בקני סוכר שתססו כבר לפני 300 שנה ומאז הם פשוט מכורים. לא צחוק, אחד מכל חמישה קופים מעדיף שתיית אלכוהול על מים, ו-5 אחוזים ממש אלכוהוליסטים קרועים מהתחת שמדי פעם גונבים משקאות מאנשים. בני הנוער, אגב, שותים הרבה יותר מהמבוגרים, שמשתדלים להישאר בשליטה. ולא ששתינו או משהו. זה המומחים אומרים. לא מאמינים למילה, הא? אז קבלו: