זיו לנצ'נר חושב שאם שותים, אז כן משחקים. כי בתכל'ס, לא משנה כמה בירות תורידו, בסוף כבר נהיה משעמם סתם להקיא...

הורדתם כמה בירות, תגברתם בצ'ייסרים, הרצתם דאחקות, ירדתם על מאנצ'יז, אבל הלילה עוד ארוך? קבלו כמה רעיונות למשחקים שיעזרו לכם להעביר את הזמן עד הבירה הבאה, למקרה שלא שמתם לב שכל הכיסאות בבר כבר הפוכים והמלצרית שלכם מזמן מרוחה על הרצפה...

כוס בירה  - רוחב - צילום פרי אימג
כוס בירה - רוחב - צילום פרי אימג
רק בתנאי שנמאס לכם לחורר את המפית עם סיגריה עד שהמטבע ייפול לכוס... (צילומים: freeimages.com)  
פינג פונג - צילום פרי אימג
פינג פונג - צילום פרי אימג
ביר פונג

פינג פונג למאותגרים, אחד על אחד. מסדרים כוסות חד פעמיות בצורת משולש בשתי פינות השולחן וממלאים אותן עד האמצע בבירה. כל שחקן, בתורו, זורק כדור טניס שולחן כך שיקפוץ פעם אחת על השולחן וייכנס לאחת מכוסות היריב. כשזה קורה, היריב שותה. מי ששתה ראשון את כל הכוסות שלו, הפסיד.

   

כתר - צילום פרי אימג
כתר - צילום פרי אימג
מלכים

אנחנו יודעים איך אתם נראים, ובכל זאת, בכל סיבוב תבחרו אחד מכם כמלך. המלך משחק בסיבוב שלו מול כל המשתתפים, אחד-אחד, כשבכל פעם המלך והמתמודד מרימים קלף מהחבילה. כמו ב"מלחמה" המוכרת, המפסיד מפסיד, וכאן הוא גם שותה אחת. במקום בשליפת קלפים, אפשר לשחק בהטלת קובייה. העיקרון הדבילי לא משתנה. יש גרסה נוספת, שבה משחקים אחרת, בלי מלך - כל אחד מתחרה מול זה שמשמאלו, ואחרי כל תור ממשיכים בכיוון השעון – אבל עזבו אתכם. מסובך מדי במצבכם.

 

דלי - צילום פרי אימג
דלי - צילום פרי אימג
הדלי

קחו דלי, מלאו אותו בבירה והציפו בו כוס זכוכית. אבל תעשו את זה לפני שאתם מתחילים לשתות, כדי שהיא תצוף יציבה ולא תשקע. במשחק, כל אחד בתורו ממלא בכוס מעט בירה, עד שבסוף היא צוללת ושוקעת במלואה. ואז, הכישרון שהשקיע אותה משקיע ביחסים האלה ושותה את כל הדלי.

   

קלפים - צילום פרי אימג
קלפים - צילום פרי אימג
נהג זהיר

כל אחד, בתורו, הוא נהג שצריך לצלוח דרך הסלולה בקלפים. מחלקים לו כמה קלפים הפוכים, והוא חושף אותם אחד אחד. כשבא לו קלף רגיל, עם מספר, הוא עובר שלב וממשיך הלאה, בלי לשתות. לציורים יש מחירים: נסיך – הדרך מתארכת בהוספת קלף אחד, והנהג שותה צ'ייסר אחד; מלכה – כנ"ל כפול שתיים; מלך – כנ"ל כפול שלוש; ג'וקר – הדרך מתארכת בארבעה קלפים, וכאן כולם שותים – חוץ מהנהג. אם מישהו מסיים את המסלול, יענו, את הקלפים שמולו, הוא סחי מנצח.

   

מטבע 2 יורו - צילום פרי אימג
מטבע 2 יורו - צילום פרי אימג
אין צדדים למטבע

טכניקת הקליעה כמו בביר פונג, רק שההתבזות עובדת קצת אחרת. כל אחד, בתורו, זורק מטבע על השולחן ומקווה שהוא יחדור לכוס הפלסטיק הריקה שנמצאת במרכז השולחן. כשזה הולך, הקולע קובע מי מהמשתתפים ישתה אחת, ומקבל תור נוסף. כשהוא נכשל, התור עובר לגאון הבא. ואם מישהו צולף שלוש פעמים רצופות – כולם עושים לו כבוד ושותים. לא סתם את תורת המשחקים פיתחו בדיוק סביב הדבר הזה.