זמני כניסת השבת ויציאת שבת והדלקת נרות - פרשת בהר | 24.05.24
זמני כניסת שבת ויציאת שבת בארץ:
- ירושלים : כניסת שבת: 18:55 יציאת שבת: 20:17
- אשדוד : כניסת שבת: 19:15 יציאת שבת: 20:19
- טבריה : כניסת שבת: 19:06 יציאת שבת: 20:19
- תל אביב : כניסת שבת: 19:15 יציאת שבת: 20:20
- אשקלון : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:19
- חדרה : כניסת שבת: 19:08 יציאת שבת: 20:20
- חיפה : כניסת שבת: 19:08 יציאת שבת: 20:21
- רחובות : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:19
- נהריה : כניסת שבת: 19:08 יציאת שבת: 20:21
- באר שבע : כניסת שבת: 19:15 יציאת שבת: 20:17
- אילת : כניסת שבת: 19:01 יציאת שבת: 20:12
- פתח תקווה : כניסת שבת: 18:57 יציאת שבת: 20:19
- נתניה : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:20
- מודיעין : כניסת שבת: 19:06 יציאת שבת: 20:18
- עפולה : כניסת שבת: 19:06 יציאת שבת: 20:19
- ראשון לציון : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:19
- בני ברק : כניסת שבת: 19:15 יציאת שבת: 20:19
- חולון : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:19
- לוד : כניסת שבת: 19:06 יציאת שבת: 20:19
- מודיעין עילית : כניסת שבת: 19:06 יציאת שבת: 20:18
- רעננה : כניסת שבת: 19:17 יציאת שבת: 20:20
- בית שמש : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:19
- רמלה : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:19
- ראש העין : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:19
- קרית גת : כניסת שבת: 19:06 יציאת שבת: 20:18
- עכו : כניסת שבת: 19:08 יציאת שבת: 20:21
- כרמיאל : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:20
- נתיבות : כניסת שבת: 19:06 יציאת שבת: 20:18
- מעלה אדומים : כניסת שבת: 19:04 יציאת שבת: 20:17
- דימונה : כניסת שבת: 19:04 יציאת שבת: 20:16
- אופקים : כניסת שבת: 19:06 יציאת שבת: 20:18
- שדרות : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:19
- גבעת שמואל : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:19
- ערד : כניסת שבת: 19:04 יציאת שבת: 20:16
- קריית שמונה : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:20
- בית שאן : כניסת שבת: 19:05 יציאת שבת: 20:18
- רמת גן : כניסת שבת: 19:15 יציאת שבת: 20:19
- יבנה : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:19
- בת ים : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:20
- כפר סבא : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:19
- צפת : כניסת שבת: 19:06 יציאת שבת: 20:19
- הרצליה : כניסת שבת: 19:07 יציאת שבת: 20:20
זמני כניסת ויציאת שבת בעולם:
- ניו יורק : כניסת שבת: 19:57 יציאת שבת: 21:05
- ברצלונה : כניסת שבת: 20:54 יציאת שבת: 22:02
- בודפשט : כניסת שבת: 20:07 יציאת שבת: 21:25
- פריז : כניסת שבת: 21:19 יציאת שבת: 22:40
- אמסטרדם : כניסת שבת: 21:25 יציאת שבת: 22:56
- בנגקוק : כניסת שבת: 19:22 יציאת שבת: 20:15
- לונדון : כניסת שבת: 20:41 יציאת שבת: 22:09
- פראג : כניסת שבת: 20:36 יציאת שבת: 22:00
- אומן : כניסת שבת: 20:27 יציאת שבת: 21:48
פרשת אמור
מקובל על פרשני המקרא כי בפרשיות התורה הצמודות זו לזו תמיד ישנו רעיון מסוים המחבר בין שתיהן. בפרשת אמור נצטווינו על מצוות סוכות כנאמר: "בסוכות תשבו שבעת ימים כל האזרח בישראל ישבו בסוכות". בפרשה הקודמת (קדושים) נאמר: "לא תיקום ולא תיטור את בני ישראל". אכן ישנו קשר אדוק בין שני עניינים אלה.
האלשי"ך הקדוש (רבי משה אלשיך, 1507-1600) מגדולי ישראל, תלמידו של ר' יוסף קארו, מחבר ה"שולחן ערוך", דרשן ופוסק בצפת, שואל למה מכל מצוות חג הסוכות (הכוללים גם את ארבעת המינים וניסוך המים בבית המקדש) קוראים לחג דווקא חג הסוכות ולא "חג ניסוך המים" או חג "ארבעת המינים"?הוא מבאר כי כל הדרגות הרוחניות שאליהן שואף להגיע אדם המקיים את מצוות התורה, תלויות בעד כמה הוא חי כארעי (זמני) בעולם הזה. ככל שנכסיו הגשמיים טפלים בעיניו וארעיים ואילו העולם הבא עיקר - כך הוא מתעלה. ולכן, התורה ממקדת את חג הסוכות סביב הסוכה כי בה גלומה הקריאה "צא מדירת קבע ולך לדירת ארעי" שכל העולם הזה הינו ארעי. לאור זאת, דרשו מגידי תנועת המוסר את הסמיכות בין רעיון חג הסוכות לאיסור "לא תיקום ולא תיטור".
כיצד ניתן להתאפק ולא לנקום במי שהרע לי?
אדם המאמין באמונה שלמה שהכל מנוהל על ידי הבורא ית' יודע שאיש לא יוכל להציק לו ללא ציווי ה'. דוד המלך מנע נקמה בשמעי בן גרא באומרו שלא הוא קילל אותו, אלא "ה' אמר לו קלל". נכון שאותו מציק ייענש, אבל זה בחשבון בינו לבין הקב"ה, אבל במה שנוגע לאדם הנפגע באופן אישי זה הכל מהשמיים, ולכן האדם הצטווה ב "לא תיקום".
ידוע הסיפור עם הצדיק רבי יעקב רביקוב (היה צדיק נסתר שכונה החלבן, עבד בתור חלבן ורק בערוב ימיו נודע כמקובל וצדיק) שפעם נקלע לתאונת דרכים קשה כשנהג לא זהיר פגע בו. לאחר שהחלים הובא כעד לבית המשפט שדן את הנהג. בתשובה לשאלת השופט טען בתוקף כי לא הנהג פגע בו אלא הקב"ה. השופט התעקש שהרי בכל זאת הפגיעה הייתה על ידי הנהג שנהג בפזיזות, ענה הרב שהוא לא יודע אם הנהג אכן נהג בפזיזות, אבל ברור לו שלא הוא זה שפגע בו אלא משמיים קיבל את המכה.
ולעניינינו, "לא תיקום" אם אדם חטא זה בינו לבין הקב"ה, אבל במה שנוגע לי הכל בא בחשבון שמימי, ואם כך מה לי לנקום? וטעם נוסף לאיסור "לא תיקום" כמו שנאמר: "בשבעים נפש ירדו אבותיך מצרים". שבעים נפשות מכונות בלשון יחיד "נפש".
עם ישראל הוא יחידה אחת, אז מה הטעם בנקמת יהודי אחד ביהודי שני? וכי יד אחת נוקמת ביד השנייה? דומה הדבר לאדם המבקש מרופא השיניים שיעקור את שתי שיניו העליונות וגם שתי שיניים למטה כי אתמול הן נשכו בלשונו תוך כדי ארוחתו ומאד כאב לו, והחליט ללמדם לקח.
אמר לו הרופא: מי הם השיניים ומי זו הלשון - שניהם זה אתה. וכי הן נשכו אותך? אתה נשכת את עצמך! כך באיסור נקמה. מה לך ליטול נקמה מההוא - כולנו אחד.
בראותינו שני ילדים רבים מי המנצח במשחק על קוביה קטנה, יודעים אנו כי אך לשווא הם מתקוטטים כי הלא זהו משחק ילדים חולף. כעבור שנים הם יצחקו על זה, וכך צריך להתייחס לעולם הארעי. זהו משחק ילדים שיחלוף במהרה. האם כדאי לנקום בגלל זה? הלא זוהי סוכה חולפת!
הדלקת נרות שבת - כללי המנהג ונוסח הברכה | הרב אליעזר מלמד
תיקנו חכמים להדליק נרות לקראת השבת שיאירו את הבית בליל שבת. רעיון נפלא רמוז בנרות השבת. אדם השרוי בחושך אינו מוצא את מה שהוא מחפש, ונתקל ברהיטיו וחפציו עד שנדמה לו שכולם קמו עליו להכשילו, ואם הדליק נרות לכבוד שבת - בא שלום לבית, והוא רואה שרהיטיו באו לשמשו, וכל חפציו מונחים במקומם, והוא יכול לענג את השבת בסעודתו.
כמו כן, כשמתבוננים על העולם במבט רגיל, הוא נראה מלא קטטות, פילוגים ומלחמות ללא תקנה. כל צד חושב שברגע שיצליח לבטל את זה שכנגדו יגיע למנוחתו, וכך הסכסוכים נמשכים בלא סוף.
אך לאחר שאדם זוכה לאמונה, האור האלוהי מתגלה והחושך מסתלק, והוא נוכח לדעת שכל הצדדים השונים משלימים זה את זה, ויש יד מכוונת שמובילה את העולם אל תיקונו, ומכל הצרות והייסורים צומחות ישועות ונחמות. כך נרות השבת שמוסיפים אור ועושים שלום בבית, רומזים לתיקון העולם על ידי הוספת אור אמונה ותורה. בכך שמירת השבת מקדמת את האדם והעולם לתיקונם ולגאולתם.
מתכון לשבת
אני מקבלת המון פניות מכם, לעתים בקשות למתכונים, לפעמים מילים חמות על המדור שממלאות את הלב. לא פעם אתם מספרים לי על בית ילדותכם, משתפים בזיכרונות, בניחוחות ובטעמים שעליהם גדלתם. זה קורה בעיקר כאשר אתם מתחברים לסיפורים שאותם אני מביאה כאן מילדותי. פתאום הם מעלים גם אצלכם זיכרונות מהבית, ולרגע נדמה שכולנו חיינו באותה המשפחה ובאותו הבית.
טיול לשבת
לקראת יום העצמאות, ריכזנו עבורכם אתרים היסטוריים מרתקים הנמצאים לאורך הדרך לירושלים ליום טיול המשלב נופים מרהיבים, היסטוריה עשירה ואיך לא - סיפורי גבורה ישראלית
\\
הורוסקופ שבועי: שור - ימים רגישים מבחינה חברתית
אתם מתחזקים וכך גם מערכות היחסים שלכם, ימים של שחרור מאמונות כובלות ומצבים תקועים. היום יש נטייה לאבד גבולות בכספים, מה שיכול ליצור צמצום וחסך.
עד מתי יש רכבות ביום שישי?
מה יהיה מזג האוויר בשבת?
תחזית מזג האוויר המלאה לסוף השבוע
התחזית האסטרולוגית
מזל גדי
תחושת אופטימיות פנימית עולה, מלווה בתחושת שחרור והקלה עמוקה, יכולת להתחבר פנימה, יתכן שהייה בטבע יכולה לתת לכם את האיזון לו אתם זקוקים.
שאלות ותשובות : הרב שי סימינובסקי.
1)למה שבת נכנסת 18 דקות לפני רדת החשכה?
ישנו ספק הלכתי מתי 'מתחלף' היום האם בשקיעת השמש או ברדת החשיכה (כאשר שנראים בשמיים 3 כוכבים) לכן כניסת השבת לעניין איסור מלאכה הוא מרגע שקיעת החמה (כ18 דקות לפני רדת החשיכה) .
2) למה מדליקים נרות 40 דקות לפני החשיכה?
ישנה מצווה להוסיף מהקדש על החול -'תוספת שבת', לכן אנו מקדימים את הדלקת נרות שבת כ20 דקות שקיעת החמה (ובירושלים 40 דק' לפני). בנוסף, זו הרחקה שנועדה למנוע מצב שבו איחור מועט בהדלקת הנרות יגרום לחילול שבת.
3) עד מתי אפשר להדליק נרות שבת?
אפשר לסיים את הדלקת הנרות עד 2 דק' לפני השקיעה. אם עבר זמן זה עדיף לא להדליק נרות ולא לחלל שבת.
4) מה זה ערוב שבת?
ישנו איסור לטלטל חפצים בשבת מרשות היחיד לרשות הרבים. חז"ל תקנו גם שלא לטלטל מרשות יחיד אחת לחברתה – כדי שלא יעבירו בטעות חפצים מרשות היחיד לרשות הרבים. לכן, אנו מקיפים את כל העיר בצורת פתח (שני עמודים ועמוד או חוט מעליהם) כדי שתחשב כל העיר לרשות אחת, ואפשר יהיה להעביר חפצים ממקום למקום .
5) כמה זמן אחרי רדת החשיכה יוצאת שבת?
הזמן המופיע בלוחות הוא הוא כ20 דק' אחרי רדת החשיכה ונועד על מנת להוסיף מהקודש על החול ולמנוע חשש לחילול שבת בטעות.
6) האם אפשר לקיים הדלקת נרות בפנסים או תאורה חשמלית ?
לכתחילה נוהגים להדליק אש רגילה. בשעת הצורך או מחשש לשריפה אפשר להדליק נרות חשמליים. אפשר לברך עליהם כאשר יש להם סוללה והאור מופק מנורת להט (שדינה כאש ע"פ ההלכה) .
7) כמה נרות שבת יש להדליק?
המנהג להדליק 2 נרות אחד (כנגד זכור ושמור) ויש הנוהגים להדליק נר לכל אחד מבני המשפחה .
הכותב הוא מנהל תחום תוכן והסברה במכון צומת.